KURUMSAL
ÖĞRENCİ
AKADEMİK
İDARİ
ARAÅžTIRMA
HIZLI ERİŞİM
Ocak
Felsefe Toplantıları (XXXXI)
Tarih öğretimi, öğrencilere günlük yaÅŸamda kullanılabilecek nitelik ve becerileri kazandırmadığı için, 1960’lı yıllardan itibaren eleÅŸtirilmeye baÅŸlandı. EleÅŸtiriler, tarih dersi programlarının pozitivist bir anlayışla hazırlandığı ve öğrencilere isim, rakam ve maddeleri ezberletmekten baÅŸka bir iÅŸe yaramadığı yönündeydi. Sahi, bu eÄŸitim yönteminde “bilen” neredeydi?
Kırk birinci [bu arada, “kırk bir kere maÅŸallah” diyelim de nazar deÄŸmesin] toplantımızda Doç. Dr. İsmail DEMİRCİOÄžLU; “Bilgi Toplumunda Tarih Öğretim Programları” baÅŸlıklı sunumunda, son yirmi yılda dünyada tarih öğretim programlarını yenileme çalışmalarının baÅŸladığına; bu çalışmalardaki temel felsefenin, bilginin “bilen”den bağımsız olmadığı ve bilgiyi bizzat öğrenenin yapılandırması gerektiÄŸi anlayışına dayandığına ve yeni tarih programlarının öğrencileri etkin, üretken, yaratıcı ve problem çözen bireyler olarak yetiÅŸtirmeyi hedeflediÄŸine iÅŸaret edecektir.
Yer: Sosyal Bilimler Enstitüsü/Toplantı Salonu
Tarih: 05.01.2012
Saat: 15:30
Prof. Dr. Yusuf ŞAHİN
Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü