2. eğitim programının yapısı ve içeriği

2.1. Eğitim Programının Yapısı

 

 

 

Temel

Standartlar

TS.2.1.1. Yapısı ve kullanılan öğretim yöntemleri, programın geneli ve evrelerine göre açıklanmış ve tüm bileşenlerle paylaşılmış,

TS.2.1.2. Öğrenen merkezli eğitim uygulamalarını her evrede içermiş,

TS.2.1.3. Yatay ve dikey entegrasyonu sağlamış,

TS.2.1.4. Seçmeli programlar ve bağımsız çalışma saatlerine her evrede yer vermiş,

TS.2.1.5. Üçüncü basamak dışındaki sağlık kurumlarında ve toplum içinde gerçekleşen eğitim etkinliklerini içermiş,

TS.2.1.6. Programda yer alan uzaktan eğitim uygulamaları, programın yeterlik/ yetkinlik/kazanımlarıyla uyumlu olacak şekilde tasarlanmış ve işleyişi yönerge çerçevesinde tanımlanarak uygun donanım, alt yapı ve insan gücü desteğiyle gerçekleştiriliyor olmalıdır.

 

 

 

 

 

Gelişim

Standartları

GS.2.1.1. Eğitim programının entegrasyonuna davranış ve insan bilimleri ile sosyal bilimleri dahil etmiş,

GS.2.1.2. Öğrencilerin tıp eğitiminin erken dönemlerinde hasta ve toplumun sağlık sorunlarıyla karşılaşmasını sağlamış,

GS.2.1.3. Topluma dayalı eğitim etkinliklerine bütün evrelerinde yer vermiş,

GS.2.1.4. Seçmeli derslere her eğitim yılında yer vermiş,

GS.2.1.5. Öğrencilerine sürekli mesleksel gelişim ve yaşam boyu öğrenme tutumu kazandırmayı hedefleyen bileşenler ve etkinlikleri içermiş,

GS.2.1.6. Alan dışı seçmeli derslere yer vermiş olmalıdır.

 

2.2. Eğitim Programının İçeriği

 

 

 

 

Temel

Standartlar

TS.2.2.1. Program yapısına uygun şekilde, her düzeydeki amaç ve hedefler doğrultusunda, yıllara/program evrelerine göre düzenlenmiş,

TS.2.2.2. Güncel Ulusal Çekirdek Eğitim Programına (UÇEP) uygunluğu sağlamaya yönelik çalışmalar yapılmış,

TS.2.2.3. Davranış ve sosyal bilimler ile tıpta insan bilimlerine ilişkin uygulamalara yer vermiş,

TS.2.2.4. Bilimsel ilke ve yöntemleri kullanarak analitik, eleştirel düşünme ve değerlendirme, problem çözme, karar verme gibi becerileri geliştirecek öğrenme fırsatları sağlamış,

TS.2.2.5. Öğrencilerin bilimsel araştırmalara katılımını destekleyecek ve araştırma yapma deneyimi kazandıracak öğrenme fırsatları sunmuş,

TS.2.2.6. Ekip çalışması anlayış ve becerilerini kazanmaya yönelik fırsatlar sağlamış,

TS.2.2.7. Öğrencileri mezuniyet sonrası eğitim ve çalışma koşullarına hazırlayacak uygulamalara yer vermiş,

TS.2.2.8. Sosyal sorumluluk alabilecekleri proje ya da eğitim etkinlikleri planlamış olmalıdır.

 

 

Gelişim

Standartları

GS.2.2.1. Kanıta dayalı tıp uygulamalarına yer vermiş,

GS.2.2.2. Öğrencilerin elektronik hasta bilgi yönetimi ve karar destek sistemlerini öğrenmesi ve deneyim kazanmalarına olanak sağlamış,

GS.2.2.3. Öğrencilere sağlık hizmet sunumunda meslekler arası bir bakış açısı kazandırmış uygulamalara yer vermiş olmalıdır.