(K-T-S)

Genel Bilgi

Kamu konutlarının (lojmanların) tahsisinde temel amaç; kamu görevlilerinin barınma sorunlarının çözümüne katkı sağlamak, personelin görev yaptığı birimlere yakın yerlerde ikamet etmelerini teşvik ederek iş verimliliğini artırmak, bununla birlikte personelin ekonomik durumu da gözetilerek adil, dengeli ve hakkaniyete dayalı bir tahsis süreci yürütmektir.

Bu doğrultuda, Karadeniz Teknik Üniversitesi olarak kamu konutlarının tahsisine ilişkin sürecin objektif kriterlere dayalı, şeffaf, hesap verebilir ve sosyal adaleti gözeten bir yapıda işlemesini temin etmek amacıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi hazırlanmıştır.

Yönerge hazırlık sürecinde; üniversitemiz bünyesindeki tüm personelin yanı sıra, personelimizin üye olduğu sendikalar başta olmak üzere ilgili sivil toplum kuruluşlarından da görüş ve önerileri alınmıştır. Alınan geri bildirimler doğrultusunda yönerge metni revize edilmiş ve her kesimi kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir.

Tüm paydaşların katkısı ve ortak hassasiyetleri doğrultusunda şekillenen Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi, Üniversitemiz Senatosunun 24.06.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla yürürlüğe girmiştir.

Bu düzenleme ile konut tahsis sürecinin, daha kapsayıcı bir yapıya kavuşması hedeflenmiştir.

Bu test ilanı, konut tahsis işlemlerinin, konut boşaldığı anda planlanarak herhangi bir konut dağıtım toplantısına gerek kalmadan çevrimiçi ortamda daha hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından geliştirilen Konut Tahsis Sistemi'nin test edilmesi ve sisteme son hâlinin verilmesi için kullanıcı geri bildirimi alınması hedeflenmektedir.

Test ilanında yer alan konutlar tamamen farazi olarak oluşturulmuş olup, yapılacak olan dağıtım sonuçları herhangi bir hak doğurmayacaktır.

Sistemle ilgili görüş ve önerilerinizi "Geri Bildirim Formu" üzerinden iletmenizi rica eder, desteğiniz için teşekkür ederiz.

Dağıtımı Yapılacak Konutlar (Test)

 Test Amaçlı Kullanıma Açılmıştır.

Konut Türü

Akademik I İdari

Konut No

Daire No

M2

Oda Sayısı

Kirası (TL)

Açıklama

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik I Prof.Dr.

61

1

120

3+1

3.500

Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü Müdürü-Yüksekokul Müdürü- Meslek Yüksekokul Müdürü, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdür Yardımcısı-Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Meslek Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Bölüm Başkanı, UYGAR Müdürü-Koordinatör, Ana Bilim Dalı Başkanı, Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi,

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik I Prof.Dr.

61

2

129

3+1

3.500

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik I Prof.Dr.

61

3

129

3+1

3.500

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IDoç.Dr.

61

4

129

3+1

3.500

Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü Müdürü-Yüksekokul Müdürü- Meslek Yüksekokul Müdürü, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdür Yardımcısı-Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Meslek Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Bölüm Başkanı, UYGAR Müdürü-Koordinatör, Ana Bilim Dalı Başkanı, Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi,

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IDoç.Dr.

61

5

129

3+1

3.500

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IDoç.Dr.

61

6

129

3+1

3.500

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IDr.Öğretim Üyesi

61

7

129

3+1

3.500

Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü Müdürü-Yüksekokul Müdürü- Meslek Yüksekokul Müdürü, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdür Yardımcısı-Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Meslek Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Bölüm Başkanı, UYGAR Müdürü-Koordinatör, Ana Bilim Dalı Başkanı, Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi,

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IDr.Öğretim Üyesi

61

8

129

3+1

3.500

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IDr.Öğretim Üyesi

61

9

129

3+1

3.500

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IÖğretim Görevlisi

61

10

129

3+1

3500

Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü Müdürü-Yüksekokul Müdürü- Meslek Yüksekokul Müdürü, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdür Yardımcısı-Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Meslek Yüksekokul Müdür Yardımcısı-Bölüm Başkanı, UYGAR Müdürü-Koordinatör, Ana Bilim Dalı Başkanı, Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi,

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IÖğretim Görevlisi

61

11

129

3+1

3500

Görev Tahsisli

Sanal Konut

Akademik IÖğretim Görevlisi

61

12

129

3+1

3500

 

Görev Tahsisli

Sanal Konut

İdari

61

13

129

3+1

3.500

Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Hastane Baştabibi, Hastane Baştabip Yardımcısı, Daire Başkanı, İç Denetçi, Hukuk Müşaviri, Hastane Baş Müdürü, Fakülte Sekreteri, Yüksekokul Sekreteri-Meslek Yüksek Okulu Sekreteri-Enstitü Sekreteri, Döner Sermaye İşletme Müdürü-Hastane Müdürü, Şube Müdürü, Hastane Müdür Yardımcısı,

Görev Tahsisli

Sanal Konut

İdari

61

14

120

2+1

3.500

Görev Tahsisli

Sanal Konut

İdari

61

15

129

3+1

3.500

 

Sıra Tahsisli

Sanal Konut

AkademikI

Arş.Gör.

61

16

110

2+1

2.600

1-Sıra tahsisli konutlarda oturma süresi beş yıldır.

2- Bu Konutlara Araştırma Görevlileri ile

3- Görev Tahsisli I Akademik personel statüsünde sayılan ünvanlardan, engelli raporu bulunan personel, gazilerin kendileri, şehit yakını olan personel (eş, çocuk, anne, baba ve kardeş) başvuru yapabilecektir.

 

Sıra Tahsisli

Sanal Konut

AkademikI

Arş.Gör.

61

17

110

2+1

2.600

Sıra Tahsisli

Sanal Konut

AkademikI

Arş.Gör.

61

18

110

2+1

2.600

 

Sıra Tahsisli

Sanal Konut

İdari

61

19

110

2+1

2.600

1-Sıra tahsisli konutlarda oturma süresi beş yıldır.

2- Bu Konutlara Görev Tahsisli I İdari statüsünde sayılan ünvanlar dışındaki tüm idari personel ile,

3- Görev Tahsisli I İdari statüsünde sayılan ünvanlardan engelli raporu bulunan personel, gazilerin kendileri, şehit yakını olan personel (eş, çocuk, anne, baba ve kardeş) başvuru yapabilecektir.

Sıra Tahsisli

Sanal Konut

İdari

61

20

110

2+1

2.600

Sıra Tahsisli

Sanal Konut

İdari

61

21

110

2+1

2.600

 

Not 1- Görev tahsisli konutta oturan akademik ve idari personel, konut tahsis tarihinden itibaren beş yıl geçmedikçe yeniden konut tahsis talebinde bulunamayacaktır.

Not 2- İdari personel arasından vekâleten idari görev yapan personelin vekil olarak görev yaptığı kadroda bu görevde bir yıl süre görev yapmış olması şartıyla görev yaptığı sürece, ünvanı asıl olan personel gibi görev tahsisli lojmanlardan yararlandırılır.

Not 3- Akademik personelin;  idari görevleri esas alınarak konut tahsis talebinde bulunacakların; Dekan yardımcıları, enstitü, meslek yüksekokul ile yüksekokul müdür yardımcıları ve bölüm başkanları için 12 ay, UYGAR Müdürü-Koordinatör için 18 ay, Ana bilim dalı başkanları için 24 ay mevcut idari görevinde bulunmaları gerekmektedir.

                             

Dağıtımı Yapılacak Konutların Görülmesi

Konut başvurusunda bulunacak akademik ve idari personelimiz, başvuru yapabilecekleri konutları aşağıda belirtilen şekilde inceleyebileceklerdir.

1. UBYS üzerinden yayımlanan ilanda, her bir konuta ait görsellere erişim sağlanabilecektir.

2. Dağıtıma esas konutlar, mevcut durumlarının yerinde incelenebilmesi amacıyla, başvuru takvimi süresince (hafta sonları hariç) her gün 08.30 16.30 saatleri arasında personelimizin ziyaretine açık olacaktır.

Başvuru Yeri ve Şekli (Test)

Test Amaçlı Kullanıma Açılmıştır.

Akademik ve İdari personelimiz başvurularını Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) üzerinden gerçekleştirebilecektir.

Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) Konut Başvurusu İçin  Tıklayınız

Not 1- Taşınmaz Yönetim Şube Müdürlüğü tarafından konut tahsisi yapılacağı resmi yazı ile bildirilen ve Yönetmelik ekinde yer alan EK-A Kamu Konutları Tahsis Talep Beyannamesinde konutu bulunmadığını beyan eden personel; kendisinin ve eşinin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün web tapu sisteminde de alabileceği oturmaya elverişli konutu olmadığına dair belgeyi konut teslimi öncesinde Şube Müdürlüğüne ibraz eder.

Konut Dağıtım

1- Personelimiz, konut başvurusunu UBYS / Konut Tahsis Sistemi üzerinden gerçekleştirecektir. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra, bütün süreç UBYS üzerinden elektronik ortamda yürütülecek, fiziki başvuru, yüz yüze toplantı ya da kura uygulaması yapılmayacaktır.

2- Tahsise esas alınacak ünvan, görev süresi, medeni durum, çocuk durumu gibi bilgiler;

  • Personel Bilgi Sisteminde yer alan veriler ile,
  • İlgili personelin sisteme girerek beyan edeceği bilgiler esas alınmak suretiyle oluşturulacaktır.

3- Konut tahsis işlemleri, UBYS üzerinden dijital olarak gerçekleştirilecek, herhangi bir fiziki toplantı yapılmayacaktır. İlgili konutun tahsisi sırasında, personelin açık rızası sistem üzerinden alınacaktır.

Yeni Yönerge

Kamu konutları, kamu kaynaklarının verimli kullanımı ve çalışanların yaşam koşullarının iyileştirilmesi amacıyla tahsis edilmelidir. Bu doğrultuda, konutların öncelikli olarak ihtiyaç sahibi personele kullandırılması, hem adalet ilkesinin gözetilmesi hem de sosyal faydanın artırılması açısından önem taşımaktadır. İhtiyaç sahibi personelin barınma sorununu çözmek, çalışanların motivasyon ve verimliliğine doğrudan katkı sağlayacak; böylece kamu hizmetlerinin etkinliğini artıracaktır. Adil, şeffaf ve ihtiyaca dayalı bir tahsis süreci, kamu yararını maksimize eden önemli bir uygulama olarak değerlendirilmelidir.

Bu bağlamda, tahsis sürecinin objektif kriterlere dayalı, şeffaf ve hesap verebilir bir şekilde yürütülmesi, kamu konutlarının gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaşmasını sağlayacak; böylece kamu yararı gözetilerek sosyal adaletin sağlanmasına da katkı sağlayacak bir zemin oluşturmak adına, Üniversitemiz Senatosunun 24.06.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi yürürlüğe girmiştir.  Yönerge için tıklayınız.

Eski ve Yeni Durum Karşılaştırma

Eski ve Yeni Durum Karşılaştırma Sunumu için   Tıklayınız.