İyileştirmelerimiz

Anket Sonuçlarına Göre Yapılan İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Birimimiz misyon ve vizyonun güncellenip , personelin yeniden EBYS  üzerinden personelimize gönderilmiş ve bilgilendirilmiştir.
  • Üniversitemiz Senatosunun 24.05.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla yürürlüğe giren Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesine göre  Konut Tahsis Modülünün Güncellenmiştir.
  • Alınan geri bildirimler sonucunda Tedarik Yönetim Sistemine yardım videoları eklenmiştir.
  • Tedarikçi firmalardan gelen geri bildirimler doğrultusunda 2025 yılında şartnamelerde çeşitli düzenlemelere gidilmiştir. Bu kapsamda, tedarikçi firmalar tarafından daha anlaşılır ve açıklayıcı şartnameler hazırlanmıştır.
  • Online Satın Alma Modülü  ile ilgili sorun yaşayan tedarikçiler için, teklif mektuplarında,  ?KTÜ Online Satın Alma Modülü üzerinde sistemsel problemler yaşanması durumunda 0462 377 1414 / 1412 numaralı telefonlardan veya https://roundcube.ktu.edu.tr/hesk/bağlantısı üzerinden destek alınabilir.?  notu yer almakta olup, olası problemler hızlı şekilde çözüme kavuşturulmaktadır.
  • QR kodu uygulaması sonucunda alınan geri bildirimler neticesinde Müstecir Denetleme komisyonunun kantinleri denetlemesine ilişkin eksiklikleri tespit edip,  ilgili işletme sahiplerine geliştirme mektupları gönderilmesi.

Birim Kalite Komisyonu Toplantı Sonuçlarına Göre Yapılan İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Araştırma ve Motor Metodu ile Oktan Derecelendirilmesi için Vuruntu Test Motor Cihazı Satış İlanını Web sayfamızdan Dış paydaşlara duyurulması.
  • İMİDB Kalite Güvence Sistemi ölçütlerinin ( Liderlik, Yönetim ve Kalite , Eğitim-Öğretim , Araştırma-Geliştirme , Toplumsal Katkı) kalite modülüne sekme olarak eklenmiştir.
  • Web sayfamızda Kalite modülüne İyileştirmeler Sekmesi eklenmiştir.
  • Başkanlığımız tüm süreçlerinin ana süreçler ve alt süreçler şeklinde tanımlanması ve web sayfasında yayımlanması.
  • Başkanlığımız kalite modülüne dokümanlar sekmesi eklenerek raporlara hızlı erişim sağlanması.
  • Yayımlanan Konut Tahsis ve Dağıtım Yönergesinin web sayfamızdan duyurulması.
  • Birimimiz faaliyetleri ile ilgili olarak kanıt sunumuna ilişkin PUKO infografiği hazırlandı ve web sayfasında yayımlanması

Toplantı Sonuçlarına Göre Yapılan İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Üniversitemiz bünyesinde hizmet veren kantin, kafe ve lokantalara üniversitemiz kanuni kampüsü ve ilçelerde faaliyet gösteren kantin, kafeterya, lokantalara ürünlerin güncel fiyatlarının yer aldığı QR kodu uygulaması getirilmesi
  • QR kodu uygulamasından alınan geri bildirimler neticesinde Müstecir denetleme prosedürü oluşturuldu.
  • QR kodu uygulamasından alınan geri bildirimler neticesinde Müstecir denetleme komisyonu oluşturuldu.
  • Başkanlığımız 247-248-249-250-251-252. konut tahsisi başvuruları ve sonuçları ile ilgili web sayfamızda duyuru yayımlanması ve ilgili personellere mesaj atılarak bilgilendirilmesi.
  • Başkanlığımız satınalma raporlarının google drive aktarılmasının tamamlanması
  • Tedarik Yönetim Sistemi Sadece Ayniyat Depo durumunun bilgisini verirken, yapılan çalışma sonucunda Sisteme Satın alınacak Sarf malzeme ve diğer demirbaşlar menüsü dahil edildi.
  • Üniversitemiz Senatosunun 24.05.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla yürürlüğe giren Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesine göre  Konut Tahsis Modülünün Güncellenmesi
  • Tedarik Yönetim Sistemi Sadece Ayniyat Depo durumunun bilgisini verirken , yapılan çalışma sonucunda Sisteme Sarf malzeme talepleri ve diğer demirbaş talepleri eklenerek bu taleplere ilişkin sisteme  yardım videoları eklendi.
  • Üniversitemiz Güvenlik görevlileri armalarının tasarımı değiştirildi.
  • QR kodu uygulaması sonucunda alınan geri bildirimler neticesinde Müstecir Denetleme komisyonunun kantinleri denetlemesine ilişkin eksiklikleri tespit edip,  ilgili işletme sahiplerine geliştirme mektupları gönderilmesi.
  • 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Taşınır Mal Yönetmeliği hükümleri uyarınca; Üniversitemiz kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması ile kamu taşınırlarının atıl kalmaksızın hizmete kazandırılması amacıyla oluşturulan Taşınır Mal Dönüşüm ve Tespit Komisyonu tarafından, Üniversitemiz birim ambarlarında bulunan atıl durumdaki taşınırların tespiti ve değerlendirilmesine yönelik bir çalışma başlatılmış,  bu kapsamda çalışmaları yürütmek üzere Üniversitemiz birimlerinde taşınır tespit ve inceleme çalışmalarını yürütmek üzere Taşınır Mal Dönüşüm ve Tespit Komisyonu kurulmuştur. Kurulan komisyon bütün birimlerin depolarını ziyaret ederek,  bu ziyaretlerin ardından Taşınır Mal Dönüşüm Tespit Tutanağı düzenleyerek, bu amaçla Başkanlığımıza bildirilen talepler değerlendirilirken Taşınır Mal Dönüşüm Tespit tutanağı gözden geçirilerek karar verme süreci oluşturuldu. Üniversitemiz birimlerinde atıl durumda olup, fakat kullanılabilir durumda olan taşınırların Başkanlığımıza gelen talepler için değerlendirilmesi sağlanmıştır.
  • Üniversitemize ait hurdaların kg tespiti yapılması amacıyla hurda komisyonu oluşturuldu.
  • Harcama birimlerinin yeni bölüm/program açılışı, yeni personel istihdamı, mevcut demirbaşın hurdaya ayrılması gibi gerekçelerle talep ettiği demirbaş ve teçhizat taleplerinin değerlendirilmesi ve merkezi bütçe kaynaklarının daha verimli kullanılmasını sağlamak üzere 2024 yılında uygulamaya alınan Tedarik Yönetim Sisteminde güncellemeler yapıldı.
  • Hurda satışını sistematik bir düzene koymak ve kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması amacıyla, hurdalarla ilgili bilgileri Üniversitemiz birimlerinden alabilmek için Web sayfamıza Hurda Satış Talebi Formu modülü ve hurda satış tablosu modülü eklendi.
  • Başkanlığımızca Güvenlik Şube Müdürlüğümüz için geliştirilen A Kapısı Giriş Danışması için Araç İzleme Takip Programı devreye alınması, Bu program sayesinde kampüsümüze giriş yapan araçların kayıtları dijital ortama aktarılmak üzere tasarlanmış olup , mikrofon sayesinde aracın plakası giriş saati ve gideceği yer bilgisayara kaydedilmesi ve her gece 24:00 da pdf? e otomatik olarak dönüştürülüp arşivlenebilmesi sağlandı.
  • Konut kira bedellerinin web sayfasından duyurulması
  • İşçi personele ödenecek ilave tediye tarihlerinin web sayfasında duyurulması
  • Paydaşlarımızın Üniversitemiz içindeki trafik kuralları konusundaki bilgiler ile usul ve esaslara  ulaşabilmeleri için Web sayfasına "Trafik Uygulamaları Modülü" eklendi.
  • Konut Dağıtım Başvurularının Önceden BYS üzerinden alınırken 2025 yılında yeni geliştirilen yazılım UBYS üzerinden alınması

Kurul Komisyon Sonuçlarına Göre Yapılan İyileştirmeler

Dış Paydaştan Alınan Geri Bildirimler Sonucunda Yapılan İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • QR kodu uygulaması ile alınan geri bildirimler neticesinde Müstecir Denetim Prosedürü kapsamında kurulan Müstecir Denetleme komisyonu tarafından işletmelere gönderilen denetim bildirim mektubu ile başlayan saha ziyaretlerinde  işletmelere  ilişkin eksiklikler tespit edilip,  ilgili işletme sahiplerine geliştirme mektupları gönderilerek, yeniden bir takvim dahilinde  periyodik yapılan saha ziyaretlerinde işletmeler izlenerek  eksiklerin tamamlanması sağlanmıştır. 
  • Tedarikçi firmalardan gelen geri bildirimler doğrultusunda 2025 yılında şartnamelerde çeşitli düzenlemelere gidilmiştir. Bu kapsamda, tedarikçi firmalar tarafından daha anlaşılır ve açıklayıcı şartnameler hazırlanmıştır.

İç Paydaştan Alınan Geri Bildirimler Sonucunda Yapılan İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Birimimiz misyon ve vizyonun güncellenip , personelin yeniden EBYS üzerinden bilgilendirilmesi
  • Alınan geri bildirim sonucunda 2025 yılında yapılan iyileştirmeler gruplandırılarak  web sayfamızda oluşturulan "İyileştirilmelerimiz" modülü altında yayımlanmıştır.
  • Alınan geri bildirim sonucu 2025 yılında yapılan iyileştirmeler Stratejik plan amaç ve hedefleri ile kalite ölçütleri ile ilişkilendirmesi yapılıp web sayfamızda kalite modülünde yayımlanmıştır.
  • Alınan geri bildirim sonucu 2025 yılı performans göstergeleri izleme raporu web sayfamızda yayımlanmıştır.

Başkanlığımıza Gelen Taleplerin Karşılanması Sonucunda Yapılan İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Çevre , Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızca alınan bağış ile sıfır atık kutusu, tehlikeli atık bidonu çöp kovası ve plastik şişe kapak toplama kutusu alımı gerçekleştirilmiştir.
  • Yürütülen projeler kapsamında Üniversitemiz Cerrahi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü laboratuvarında kullanılmak üzere ihtiyaç duyulan paslanmaz çelik eşyalar (çalışma tezgahları ve istif rafları), 168.000 TL tutarındaki bedelle Rektörlük payından (kurum hissesi) karşılanarak temin edilmiştir.
  • Trabzon Büyükşehir Belediyesinden alınan bağışla, Üniversitemiz Teknoloji Yarışmaları Koordinatörlüğü* bünyesinde faaliyet gösteren Creatiny, ETT, Katot, Ktech ve KTÜ Uzay teknoloji takımlarının, TEKNOFEST başta olmak üzere ulusal ve uluslararası yarışmalara katılmak üzere atölyelerinde geliştirecekleri araç ve ürünlerin üretiminde kullanılacak malzemelerin alımı gerçekleştirilmiştir.
  • Cerrahi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü laboratuvarında kullanılmak üzere ihtiyaç duyulan paslanmaz çelik eşyalar (çalışma tezgahları ve istif rafları), 168.000,00 TL bedelle, Rektörlük payından (kurum hissesi ? TÜBİTAK proje no: 221O255, 122O425, 522O104, 122M335, 222S658, 122G212, 122Z845, 123K067, 123K066, 222Z041) karşılanarak temin edilmiştir.
  • Ar-Ge çalışmalarında kullanılmak üzere gerekli olan kırtasiye malzemeleri, 20.212,90 TL tutarında bedelle, Rektörlük payından (kurum hissesi ? TÜBİTAK proje no: 122G111, 122E383) karşılanarak temin edilmiştir.
  • Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü laboratuvarlarında kullanılan 8 adet mikroskobun bakım ve onarımı, 21.756,60 TL bedelle, Rektörlük payından (TÜBİTAK proje no: 221O255, 121N772) karşılanarak yaptırılmıştır.
  • Fen Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Ar-Ge çalışmalarında kullanılmak üzere buzdolabı, 64.560,00 TL bedelle, Rektörlük payından (TÜBİTAK proje no: 122Z996) karşılanarak temin edilmiştir.
  • İlaç Farmasötik Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi Ar-Ge çalışmaları kapsamında biyogüvenlik kabininin bakım, onarım ve validasyon hizmeti, 44.040,00 TL bedelle, 20AG055 numaralı TÜBİTAK projesinden karşılanmıştır.
  • Fen Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Ar-Ge çalışmaları kapsamında, TruSeq Stranded mRNA okuması (NovaSeq cihazı ile) analiz hizmeti alımı, 52.867,13 TL bedelle, Rektörlük payından (TÜBİTAK proje no: 222Z041) karşılanarak gerçekleştirilmiştir.

Web sayfamızda Yapılan İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Araştırma ve Motor Metodu ile Oktan Derecelendirilmesi için Vuruntu Test Motor Cihazı Satış İlanını Web sayfamızdan Dış paydaşlara duyurulması.
  • İMİDB Kalite Güvence Sistemi ölçütlerinin ( Liderlik, Yönetim ve Kalite , Eğitim-Öğretim , Araştırma-Geliştirme , Toplumsal Katkı) kalite modülüne sekme olarak eklenmiştir.
  • Web sayfamızda Kalite modülüne İyileştirmeler Sekmesi eklenmiştir.
  • Başkanlığımız tüm süreçlerinin ana süreçler ve alt süreçler şeklinde tanımlanması ve web sayfasında yayımlanması.
  • Başkanlığımız kalite modülüne dokümanlar sekmesi eklenerek raporlara hızlı erişim sağlanması.
  • Yayımlanan Konut Tahsis ve Dağıtım Yönergesinin web sayfamızdan duyurulması.
  • Birimimiz faaliyetleri ile ilgili olarak kanıt sunumuna ilişkin PUKO infografiği hazırlandı ve web sayfasında yayımlanması
  • Başkanlığımız 247-248-249-250-251-252. konut tahsisi başvuruları ve sonuçları ile ilgili web sayfamızda duyuru yayımlanması ve ilgili personellere mesaj atılarak bilgilendirilmesi.
  • Üniversitemiz Senatosunun 24.05.2025 tarihli ve 356 sayılı kararıyla yürürlüğe giren Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesine göre  Konut Tahsis Modülünün Güncellenmesi
  • Hurda satışını sistematik bir düzene koymak ve kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması amacıyla, hurdalarla ilgili bilgileri Üniversitemiz birimlerinden alabilmek için Web sayfamıza Hurda Satış Talebi Formu modülü ve hurda satış tablosu modülü eklendi.
  • İşçi personele ödenecek ilave tediye tarihlerinin web sayfasında duyurulması
  • Paydaşlarımızın Üniversitemiz içindeki trafik kuralları konusundaki bilgilere, mevzuata ulaşabilmeleri için Web sayfasına "Trafik Uygulamaları Modülü" eklendi. Konut Tahsis ve Dağıtım Yönergesine ilişkin mevcut durum ile yeni düzenleme arasındaki farklara dair farkındalık oluşturmak, paydaşların görüş ve katkılarını almak için öneriler Sunusu ve öneri formu hazırlanarak web sayfamızdan duyurulması.
  • Alınan geri bildirim sonucunda 2025 yılında yapılan iyileştirmeler gruplandırılarak  web sayfamızda oluşturulan "İyileştirilmelerimiz" modülü altında yayımlanmıştır.
  • Alınan geri bildirim sonucu 2025 yılında yapılan iyileştirmeler Stratejik plan amaç ve hedefleri ile kalite ölçütleri ile ilişkilendirmesi yapılıp web sayfamızda kalite modülünde yayımlanmıştır.

Mevzuat Değişikliklerine İlişkin İyileştirmeler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Üniversitemiz 24.06.2025 tarih ve 356-28 nolu senato kararı ile Karadeniz Teknik Üniversitesi Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesi çıkarıldı.
  • Yönergede, Üniversitemizdeki  konutların tahsis edilmesine ilişkin bir takvim bulunmayıp, uygulama genel olarak yılda 2 kez yapılması nedeniyle konutların boş kalması, kamu zararının önüne geçilmesi, kamu kaynaklarının daha etkili ve verimli kullanılması, ayrıca personelin konutlardan yararlanma sürecinin daha planlı, öngörülebilir bir şekilde yürütülmesi için, yeni düzenleme ile her yıl yılda 4 defa olmak üzere dağıtılacağı kararının alınması
  • Yönergede, Üniversitemiz bünyesinde sayıca birbirine yakın akademik ve idari personel bulunmasına rağmen, konut tahsis oranlarının %87 akademik, %13 idari personel şeklinde belirlenmesi özellikle idari personelde memnuniyetsizlik oluşturması ve ayrıca, daha düşük gelir grubunda yer alan idari personelin sınırlı konut imkanından yararlanabilmesi, ekonomik ve sosyal açıdan bu grubun daha dezavantajlı duruma düşmesi nedeniyle, yeni düzenlemeyle kamu konutlarının %80'i akademik personele, %20'si idari personele kadro unvanı ve puanlama sırasına göre tahsis edilmesi.
  • Yönergede, Üniversitemiz konut tahsislerinde uygulanan mevcut sıralama sistemi, akademik ve idari personelin aynı zamanda üstlendiği idari görevlerin öncelikli değerlendirilmesini mümkün kılmakla birlikte, bu sıralamanın hakkaniyetli tanımlanmaması sebebiyle uygulamada çıkan belirsizlikler ve memnuniyetsizlikler nedeniyle akademik ve idari personelin idari görevlerden kaynaklı sıralamanın yeniden düzenlenmesi
  • Yönergede, Akademik personelde Araştırma Görevlisi, idari personel de de Hastane Müdür Yardımcısı unvanı altındaki personel sıra tahsisli alabilecek olmasına rağmen Sıra tahsisli konut türü için belirlenmiş bir oran bulunmamakta, ayrıca daha düşük gelir grubunda yer alan bu iki grubun sınırlı konut imkanından yararlanabilmesi, ekonomik ve sosyal açıdan bu grubun daha da dezavantajlı duruma düşmesi nedeniyle sıra tahsisli konutlarında oranlanması
  • KTÜ Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesine engelli personel ve engelli aile fertleri için +40 puan getirilmesi
  • KTÜ Konut Tahsis ve Yönetim Yönergesinde Gaziler ve Şehit yakınlarının her biri için +40 puan getirilmesi
  • Yönergede, Konut tahsisinde mevcut uygulamada, görev süresi koşulların asgari düzeyde belirlenmiş olması sebebiyle, özellikle kısa süreli atamaların ardından konut hakkının kazanılması ve görevin hemen sonlandırılması gibi durumların ortaya çıkması riski bulunmaktadır. Bu durum, hem uygulamada amaca uygunluk ilkesine zarar vermekte hem de uzun süredir görevde bulunan diğer personelin hakkaniyetli değerlendirilmesini zorlaştırdığından akademik ve idari personelin idari görevlerine atandıktan sonra belli bir sürenin geçmesi şartının koyulması
  • 2025 yılında çıkarılan Konut Tahsis ve Yönetin Yönergesinde Görev Tahsisli Konutlara başvuran Akademik / idari personel Sıra tahsisli konutlara başvuramazken, Görev Tahsisli I Akademik /İdari personel statüsünde sayılan unvanlardan, engelli raporu bulunan personel, gazilerin kendileri, şehit yakını olan personel (eş, çocuk, anne, baba ve kardeş) Sıra Tahsisli Konutlara başvuru yapabilecektir.
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Trafik Uygulamaları Yönergesi, yerleşkelerdeki can ve mal güvenliğini artırmak amacıyla trafik akışını yayalar ve sürücüler için daha güvenli hale getirmek ve ulaşım güvenliğini sağlamak üzere güncellenmiştir.

Birimimizce verilen eğitimler

2025 Yılı İçerisinde;

  • Sivil Savunma Uzmanlığımız tarafından Eczacılık Fakültesinde "Yangın ve Afet Farkındalık Eğitimi" verilmiştir.
  • Sivil Savunma Uzmanlığımız tarafından Nazım Terzioğlu Amfisinde ?Afetlere Karşı Bilinçlenmek Hayat Kurtarır? konulu eğitim verilmiştir.
  • Ülkemizin unutamayacağı en acı tarihlerden birisi olan 6 Şubat depremleri yıl dönümünde üniversitemizde Sivil Savunma biriminin organizasyonu ile ÇÖK-KAPAN-TUTUN tatbikatı yapılmıştır.
  • Birimimiz Sivil Savunma Uzmanlığımız tarafından kampüsümüzde yer alan Mimar Sinan Ortaokulu'na "Afet Farkındalık Eğitimi" verilmiştir.

12 Aralık 2025