harita mühendisliği eğitim/öğretiminde yapay zeka çalıştayı gerçekleştirildi

TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası yürütücülüğünde ve Karadeniz Teknik Üniversitesi Harita Mühendisliği Bölümü ev sahipliğinde düzenlenen “Harita Mühendisliği Eğitim-Öğretiminde Yapay Zekâ Çalıştayı”, iki gün süren kapsamlı oturumların ardından başarıyla tamamlandı.

Çalıştayın açılışı, KTÜ Harita Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mualla Yalçınkaya, HKMO Trabzon Şube Başkanı Prof. Dr. Ebru Çolak, KTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali Temiz ve HKMO Genel Başkanı Ali İpek’in konuşmalarıyla gerçekleştirildi. Konuşmalarda, yapay zekânın mesleğin geleceğinde üstleneceği rol, etik sorumluluklar ve eğitim-öğretime entegrasyon süreçleri üzerinde duruldu.

Açılışın ardından moderatörlüğünü Prof. Dr. Ahmet Özgür Doğru’nun üstlendiği panelde, İTÜ’den Doç. Dr. Caner Güney, Başarsoft Genel Müdürü Alim Küçükpehlivan ve MEF Üniversitesi’nden Dr. Paker Doğu Özdemir, yapay zekânın harita mühendisliği eğitimine ve sektöre etkilerini ele aldı. Panelin ardından moderatör Prof. Dr. Ahmet Özgür Doğru ile konuşmacılar Doç. Dr. Caner Güney, Alim Küçükpehlivan ve Dr. Paker Doğu Özdemir’e katkılarından dolayı teşekkür plaketi takdim edildi ve katılımcılar toplu fotoğraf çekiminde bir araya geldi.

Çalıştayın ilk günü öğleden sonra gerçekleştirilen yuvarlak masa toplantılarında; ders planlarının yapay zekâ ve uzamsal teknolojiler doğrultusunda güncellenmesi, etik-hukuki çerçevede bilgi güvenilirliği ve mesleğe yönelik fırsat-tehdit analizleri ele alındı. Bu oturumlarda eğitim programlarının teknolojiyle uyumu, veri yönetimi ve yapay zekâ uygulamalarının doğurabileceği imkânlar ile olası riskler kapsamlı biçimde değerlendirildi.

Çalıştayın ikinci günü, sabah oturumlarında yuvarlak masa çalışmalarının derinleştirilmesiyle başladı. Öğle arasının ardından düzenlenen çalışma grupları ortak forumunda, masalarda yürütülen tartışmaların sonuçları paylaşıldı. Katılımcılar, ortaya çıkan değerlendirmeler üzerinden ortak çıkarımlar yaparak kısa ve orta vadede uygulanabilecek adımları tanımladılar.

Son oturumda gerçekleştirilen kapanış forumunda, iki gün boyunca yürütülen tartışmalar ışığında yapay zekânın harita mühendisliği eğitim-öğretimine entegrasyonu için somut bir yol haritası ortaya kondu.

Çalıştay boyunca kamu kurumları, özel sektör temsilcileri ve akademisyenler aynı masada buluşarak disiplinler arası iş birliği için önemli bir zemin oluşturdu. Katılımcılar; konumsal veri elde etme, modelleme, analiz, görselleştirme ve karar destek süreçlerinde hızla yaygınlaşan yapay zekâ uygulamalarının eğitim müfredatlarına nasıl yansıtılabileceğini tartıştı.

Programın sonunda, KTÜ Harita Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mualla Yalçınkaya, HKMO Trabzon Şube Başkanı Prof. Dr. Ebru Çolak ve KTÜ’den Prof. Dr. Rahmi Nurhan Çelik’e katkılarından dolayı plaket takdim edildi.

Çalıştayımızda iki gün boyunca farklı kurum, kuruluş ve disiplinlerden gelen katılımcılarla aynı masada buluşarak değerli katkılar paylaştı, ortak bir yol haritası ortaya koyuldu. Bu kapsamda hem eğitim-öğretim süreçlerimizi güçlendirmeyi hem de mesleğimizin geleceğini güvenilirlik, açıklık ve kamu yararı ilkeleriyle birlikte inşa etmeyi hedefliyoruz. Katılım ve katkılarıyla bu sürece değer katan tüm meslektaşlarımıza, kurum temsilcilerine ve öğrencilerimize yürekten teşekkür ediyoruz.