Başlık
Sağlık Bilimlerinde Lisansüstü Öğrencilere Yönelik Akademik Üretkenlik ve Araştırma Becerileri Eğitimi: Proje Kültürü, Bibliometri, Yapay Zekâ ve Simülasyon Yaklaşımları
Konu
Bu eğitim, sağlık bilimleri alanında lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrencilere yönelik olarak; proje kültürü, akademik yazım teknikleri, bibliometrik analiz, yapay zekâ destekli akademik üretim ve simülasyon temelli araştırma yöntemleri gibi çağdaş araştırma becerilerini kazandırmayı hedefleyen çok yönlü bir bilimsel eğitim etkinliğidir. Eğitim; teorik bilgi aktarımı ve uygulamalı atölye çalışmaları ile katılımcıların hem bilgi düzeylerini artırmayı hem de akademik üretkenliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Amaç
Eğitimin temel amacı, sağlık bilimlerinde lisansüstü öğrencilerin akademik üretim süreçlerinde:
Ayrıca, katılımcıların akademik yolculuklarını planlarken stratejik düşünmelerine ve disiplinler arası bakış açısı geliştirmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Kapsam
Eğitim, aşağıdaki bileşenlerden oluşan kapsamlı bir programı içermektedir:
Bu veriler üzerinde yorum yapma, uygun dergi seçme, yayın stratejisi oluşturma ve akademik profil geliştirme teknikleri eğiticiler eşliğinde grup çalışmalarıyla tartışılacaktır. Katılımcılar aynı zamanda kendi ilgi alanlarına yönelik bibliometrik arama ve değerlendirme yaparak, araştırma nişlerini tanımlama, yayın hedeflerini belirleme ve iş birliği potansiyellerini değerlendirme becerisi kazanacaklardır. Bu kapsam sayesinde, sağlık bilimleri alanında lisansüstü eğitim gören öğrenciler, yalnızca akademik üretkenliklerini artırmakla kalmayacak; aynı zamanda araştırmalarını daha stratejik, planlı ve veriye dayalı biçimde yönlendirme yetkinliği kazanacaklardır.
Eğitim kapsamında ayrıca düşük, orta ve yüksek gerçeklik düzeyine sahip simülasyon türleri tanıtılacak; bunların avantajları, sınırlılıkları ve uygun kullanım alanları karşılaştırmalı şekilde ele alınacaktır. Uygulamalı oturumlarda, katılımcılar küçük gruplar hâlinde çalışarak simülasyon senaryoları yazacak, vaka analizleri yapacak ve simülasyona dayalı veri toplama ve değerlendirme pratiği kazanacaklardır. Ayrıca, klinik karar verme, hasta güvenliği, iletişim ve etik ikilemler gibi konuların simülasyonla nasıl çalışılabileceği örneklerle gösterilecektir. Bu eğitim sonunda katılımcıların simülasyonu yalnızca bir öğretim yöntemi olarak değil, aynı zamanda güçlü bir araştırma aracı olarak kullanabilme yetkinliği kazanmaları hedeflenmektedir.
Koordinatör
Dr. Öğr. Üyesi Bahar ÇOLAK Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Düzenleme Kurulu
Prof. Dr. Bahittin KAHVECİ Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Mustafa GÜLER Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi
Dr. Öğr. Üyesi Bahar ÇOLAK Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dr. Öğr. Üyesi Özge Palancı AY Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dr. Öğr. Üyesi Gül Çakır ÖZMEN Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğr. Gör. Dr. Ayşe Daştan YILMAZ Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Refahiye Bahar Yıldırım Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi
Öğr.Gör. Dr. Esin SAYLAN Trabzon Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Arş. Gör. Dr. Nurdan Tuğçe GÜNAL Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Onurhan Güven Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi
Arş. Gör. Yasemin YÖNEM Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Zeynur EŞ Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Ayşegül YILMAZ Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Şura DAL Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğiticiler
Prof. Dr. Bahittin KAHVECİ Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Mustafa GÜLER Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi
Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Rektörlük
Öğr.Gör. Dr. Esin SAYLAN Trabzon Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Öğr. Gör. Dr. Yasemin GÜNER KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi
Öğr. Gör Dr. Elif Kılıç GÜNER KTÜ Tıp Fakültesi
Öğr. Gör Dr. Memnüne KOKOÇ KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi
Arş. Gör. Dr. Onurhan Güven Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi
Başvuru Koşulları
Bu bilimsel eğitim etkinliği, sağlık bilimleri alanında lisansüstü düzeyde (yüksek lisans veya doktora) eğitimine devam eden öğrencilere yöneliktir. Etkinliğe başvuracak adayların aşağıdaki koşulları sağlaması beklenmektedir:
Başvuru Koşulları:
Katılımcı Seçim Süreci:
Katılımcı seçiminde;
Katılımcı Sayısı:
Etkinlik, birebir etkileşimi ve uygulamalı oturumların verimliliğini artırmak amacıyla 40 katılımcı ile sınırlı olacaktır.
Katılım
Bu aşamada 40 asil ve 30 yedek katılımcı listesi oluşturulacaktır. Asil adaylardan birinin katılmaması durumunda birinci yedeğe katılım imkânı sağlanacaktır.
TÜBİTAK 2237/A Sağlık Bilimlerinde Lisansüstü Öğrencilere Yönelik Akademik Üretkenlik ve Araştırma Becerileri Eğitimi: Proje Kültürü, Bibliometri, Yapay Zekâ ve Simülasyon Yaklaşımları
Etkinlik Tarihi
3 - 5 Ocak 2026
Etkinlik Programı
SAAT/GÜN |
1. GÜN |
08:00 – 09:00 |
Kayıt ve Açılış |
09:00 – 09:45 |
DERS ADI: Proje Kültürü ve farkındalık |
DERS VERECEK EĞİTMEN: Prof. Dr. Bahittin Kahveci |
|
DERS KONUSU: Bilimsel araştırma sürecinde proje tabanlı düşünmenin önemi, proje kültürü ve destek mekanizmalarının tanıtımı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: • Bilimsel araştırma ve proje tanımı • TÜBİTAK destek programları hakkında genel bilgilendirme • Proje okuryazarlığı ve akademik gelişimde proje kültürünün yeri |
|
10:00-10:45 Ders Saati: 2 |
DERS ADI: Proje Kültürü ve Farkındalık Dersi – Örnek Proje Analizi ve Geri Bildirim Uygulamaları |
DERS VERECEK EĞİTMEN: Prof. Dr. Bahittin Kahveci |
|
DERS KONUSU: Örnek Proje Analizi ve Geri Bildirim |
|
|
|
11:00- 11:45 |
DERS ADI: Akademik Yazım |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Bilimsel yazımın temel ilkeleri, makale yapısı ve akademik etik çerçevesinde yayın sürecine giriş. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel yazının tanımı ve özellikleri Akademik yazım dili ve yapısı Makale bölümlerinin işlevi: Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç Yayın etiği, araştırma etiği ve intihalden korunma ilkeleri Dergi seçimi ve hakemlik süreci hakkında bilgilendirme Akademik yazım sürecinde dikkat edilmesi gereken yaygın hatalar |
|
11:45- 13:00 Öğle Yemeği |
|
13:00 -13:45 |
DERS ADI: Akademik Yazım – Uygulama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Akademik metinlerin örnekler üzerinden incelenmesi ve katılımcıların yazım becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Farklı bilimsel makale örneklerinin çözümlenmesi Problem cümlesi oluşturma, amaç-yöntem ilişkisinin kurulması Kaynak gösterme uygulamaları (APA, Vancouver vb.) Kısa yazı taslakları oluşturma (başlık, özet, anahtar kelimeler yazımı) Uygulamalı intihal denetimi ve etik tartışma Katılımcıların kendi yazdığı örneklerin grup içinde geribildirimle değerlendirilmesi |
|
Ders Saati: 5 |
DERS ADI: Akademik Üretkenlikte Yapay Zeka Uygulamaları – I (Kuramsal Giriş) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Akademik içerik üretiminde yapay zekâ tabanlı araçların işlevi, kullanım alanları ve sınırlılıkları. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara ChatGPT, Scite, Consensus ve Grammarly gibi yapay zekâ destekli uygulamaların temel işlevleri tanıtılacaktır. Bu araçların akademik yazım, literatür tarama, metin düzenleme ve akademik fikir geliştirme süreçlerinde nasıl kullanılabileceği örneklerle açıklanacaktır. Ayrıca, yapay zekâ araçlarının akademik etik çerçevede nasıl ele alınması gerektiği vurgulanacaktır. |
|
15:00-17:00 Ders Saati: 6 -7 (blok) |
DERS ADI: Akademik Üretkenlikte Yapay Zekâ Uygulamaları – II (Uygulamalı Atölye) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Yapay zekâ araçlarıyla akademik metin oluşturma, tarama ve düzenleme uygulamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar, yapay zekâ tabanlı araçlar ile kısa bilimsel metinler üretecek; örnek başlık, özet, giriş paragrafı, anahtar kelime yazımı gibi görevleri uygulamalı olarak gerçekleştirecektir. Metinlerin dilsel ve içeriksel analizleri yapılacak, etik sınırların ihlal edilip edilmediği tartışılacaktır. Atölye sonunda yapay zekâ araçlarının akademik üretkenliğe nasıl katkı sağladığı değerlendirilecektir.
|
|
17:00-17:45 Ders Saati: 8 |
DERS ADI: Bilimsel Kaynak Taramada Dijital Platformlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa GÜLER |
|
DERS KONUSU: Bilimsel bilgiye erişim için temel dijital veri tabanlarının tanıtımı ve kullanım yöntemleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Google Scholar, Scopus ve Web of Science gibi dijital veri tabanlarının işleyişi ve karşılaştırılması anlatılacaktır. Etkili anahtar kelime kullanımı, Boolean ifadeleriyle arama teknikleri, açık erişim ve hakemli kaynaklara ulaşma stratejileri uygulamalı olarak gösterilecektir. |
|
18:00-18:45 Ders saati: 9 |
DERS ADI: Kaynak Yönetimi Yazılımları: Zotero, Mendeley ve EndNote |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa GÜLER |
|
DERS KONUSU: Akademik kaynakların dijital ortamda yönetimi için yazılım araçlarının tanıtımı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara Zotero, Mendeley ve EndNote yazılımlarının temel özellikleri ve kullanım biçimleri tanıtılacaktır. Uygulamalı olarak kaynak ekleme, klasörleme, alıntılama ve PDF senkronizasyonu gösterilecektir. |
|
Toplam : 9 saat |
|
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
09:00 – 09:45 |
DERS ADI: Atıf Stilleri ve Alıntılama Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Onurhan GÜVEN |
|
DERS KONUSU: APA, Vancouver gibi akademik atıf stillerinin dijital araçlarla uygulanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Farklı bilim alanlarında kullanılan APA ve Vancouver atıf stilleri karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Zotero ve Mendeley gibi yazılımlarla bu stillerin otomatik uygulanışı uygulamalı olarak gösterilecektir. Alıntı türleri, dipnotlar ve kaynakça biçimlendirme üzerinde durulacaktır. |
|
10:00-10:45 Ders Saati: 2 |
DERS ADI: İntihalden Korunma ve Etik Alıntı Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Onurhan GÜVEN |
|
DERS KONUSU: İntihalden korunmak için dijital denetim araçları ve yapay zekâ destekli metin düzenleme uygulamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Turnitin, iThenticate gibi intihal tespit sistemleri tanıtılacak; örnek metinler üzerinde benzerlik raporları değerlendirilecektir. Ayrıca Grammarly ve ChatGPT gibi araçların etik sınırları tartışılacak, katılımcılara akademik yazımda etik ve özgünlük bilinci kazandırılacaktır. |
|
11:00- 11:45 |
DERS ADI: Akademik Çalışmalarda Revizyon |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör. Dr. Esin SAYLAN |
|
DERS KONUSU: Revizyon yapma süreci |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Revizyon yapılacak kısımları belirleme, Hakeme cevap oluşturma, Düzeltme mektubu hazırlama |
|
11:45- 13:00 Öğle Yemeği |
|
13:00 -13:45 |
DERS ADI:Akademik Çalışmalarda Yabancı Dil Kullanımında Temel Kalıplar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör. Dr. Esin SAYLAN |
|
DERS KONUSU: Akademik dergilerin Editöryal süreçleri için yabancı dilde metin oluşturma |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yabancı Dilde Özet yazma Yaplandıırlmış Özet Yazma Highlights ve Title Page yazma |
|
14:00-14:45 Ders Saati: 5 |
DERS ADI: Bibliometrik Analize Giriş ve Temel Kavramlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Bibliometrik analiz türleri, temel göstergeler ve sağlık bilimleri alanındaki kullanım alanları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara bibliometrik analiz nedir, ne için kullanılır, hangi sorulara yanıt verir gibi temel kavramlar sunulacaktır. Atıf analizi, yayın sayısı, H-indeksi, ortak yazarlık ve ülke iş birlikleri gibi temel metrikler anlatılacak; bibliometri ile bilimsel yönelimlerin nasıl analiz edileceği tartışılacaktır. |
|
15:00-15:45 Ders Saati: 6 |
DERS ADI: VOSviewer ile Yayın Ağı Görselleştirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: VOSviewer programı kullanılarak atıf, anahtar kelime ve yazar ağı görselleştirme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılarla birlikte örnek bir veri seti üzerinden VOSviewer kullanımı uygulamalı olarak gösterilecektir. Anahtar kelime kümeleri, yazar iş birliği ağları ve konu haritaları oluşturularak, görsel çıktılar yorumlanacaktır. Verilerin WoS veya Scopus’tan nasıl çekileceği de anlatılacaktır. |
|
16:00-16:45 Ders Saati: 7 |
DERS ADI: Biblioshiny ile Bilimsel Yayın Analizi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Biblioshiny arayüzü ile dergi, yazar, ülke ve kurum bazlı analizler |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
17:00-17:45 Ders saati: 8 |
DERS ADI: Bibliometrik Verilerin Yorumu ve Yayın Stratejisi Geliştirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Bibliometrik analiz çıktılarının yorumlanması ve araştırmacı için yayın stratejisi geliştirme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yapılan analizlerin nasıl yorumlanacağı, bilimsel yönelimleri belirlemede ne işe yaradığı, yayın yapılacak dergilerin nasıl seçileceği ve akademik performansın nasıl değerlendirileceği uygulama çıktıları üzerinden tartışılacaktır. Katılımcılar kendi çalışma alanlarıyla ilgili bibliometrik strateji geliştirmeyi öğreneceklerdir.
|
|
Toplam : 8 saat |
|
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
09:00 – 11:00 |
DERS ADI: Bibliometrik Analiz Öğrenci Ödevlerinin Değerlendirilmesi, tartışılması (uygulamalı atölye) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Katılımcıların önceki gün uygulamalı olarak gerçekleştirdiği bibliometrik analiz çıktılarının değerlendirilmesi, sunulması ve grup içi tartışılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılardan önceki gün istenen bireysel veya grup bazlı bibliometrik analiz ödevleri (VOSviewer/Biblioshiny çıktıları) toplanacaktır. Her katılımcı veya grup, elde ettiği analiz çıktılarının; nasıl oluşturulduğu, neyi temsil ettiği, yorumlamada karşılaştığı güçlükler hakkında kısa bir sunum gerçekleştirecektir. Eğitici, her sunumdan sonra teknik doğruluk, bibliyometrik yöntem uygunluğu ve stratejik yorumlama açılarından yapıcı geri bildirim sağlayacaktır. Tartışma kısmında, analiz hataları, farklı yorumlama biçimleri ve alanlara özel yayın stratejisi üzerine örnekler üzerinden değerlendirme yapılacaktır. Bu oturum, katılımcıların sadece teknik uygulamayı değil; aynı zamanda veri okuma, sonuç çıkarma ve strateji üretme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
|
11:15-12:00 Ders Saati: 3 |
DERS ADI: Sağlık Bilimlerinde Oyunlaştırma, Yapay Zekâ ve Simülasyonun Kesişim Noktası |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Memnune KOKOÇ |
|
DERS KONUSU: Simülasyon ve yapay zekâ tabanlı eğitim uygulamalarında oyunlaştırma yaklaşımının kuramsal temelleri, motivasyon artırıcı mekanizmaları ve akademik öğrenme çıktıları üzerindeki etkileri. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara oyunlaştırma, yapay zekâ ve simülasyon kavramları tanıtılarak bu üç yaklaşımın kesişim noktaları açıklanacaktır. Oyunlaştırmanın kuramsal temelleri (öz-belirleme kuramı, akış kuramı vb.) tartışılacak ve sağlık bilimleri bağlamında kullanımı örneklerle ele alınacaktır. Yapay zekâ destekli kişiselleştirilmiş görevler, puanlama sistemleri ve geribildirim araçlarının eğitimde nasıl kullanılabileceği senaryolar üzerinden açıklanacaktır. Klinik simülasyonlarda oyunlaştırılmış vaka örnekleri sunulacak, katılımcılardan bu yaklaşımlarla ilgili kısa uygulama fikirleri geliştirmeleri istenecektir. Dersin sonunda, bu yöntemlerin öğrenme motivasyonu ve beceri gelişimi üzerindeki etkileri değerlendirilecektir. |
|
Öğle yemeği 12:00-13:00 |
|
13:00- 13:45 |
DERS ADI: Kavramsal Çerçeve Oluşturmada Simülasyonun Rolü |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör Dr. Yasemin GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyon destekli araştırmalarda kuramsal temellendirme ve kavramsal çerçeve oluşturma |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Simülasyonun araştırmalardaki işlevi, özellikle deneysel, yarı deneysel ve nitel araştırmalardaki kullanımı örneklerle aktarılacaktır. Kavramsal çerçevenin bilimsel çalışmalarda nasıl kurgulanacağı, literatür destekli model geliştirme ve hipotez oluşturma süreci tartışılacaktır. |
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Simülasyonun Araştırmalara Entegrasyonu ve Uygulama Örnekleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör Dr. Yasemin GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyonun araştırmalara entegrasyonu ve senaryo temelli uygulama analizi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılarla birlikte sağlık bilimleri alanından seçilen vaka senaryoları üzerinde uygulamalı inceleme yapılacaktır. Araştırma sorusuna göre senaryo nasıl yapılandırılır, nasıl değerlendirilir ve veri toplama aracı nasıl entegre edilir gibi sorulara yönelik grup çalışmaları yapılacaktır. |
|
15:00-15:45 Ders Saati: 6 |
DERS ADI: Simülasyonun Araştırmalara Entegrasyonu ve Uygulama Örnekleri- Devam… |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör Dr. Yasemin GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyonun araştırmalara entegrasyonu ve senaryo temelli uygulama analizi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılarla birlikte sağlık bilimleri alanından seçilen vaka senaryoları üzerinde uygulamalı inceleme yapılacaktır. Araştırma sorusuna göre senaryo nasıl yapılandırılır, nasıl değerlendirilir ve veri toplama aracı nasıl entegre edilir gibi sorulara yönelik grup çalışmaları yapılacaktır. |
|
16:00-16:45 Ders Saati: 7 |
DERS ADI: Simülasyon Yöntemleri ve Klinik Senaryo Yazımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Elif GÜNER |
|
DERS KONUSU: Farklı düzeyde simülasyon tekniklerinin tanıtımı ve klinik senaryo yazımına giriş |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara düşük, orta ve yüksek gerçeklik düzeyine sahip simülasyon teknikleri tanıtılacaktır. Her düzeyin avantajları, uygulama alanları ve gerektirdiği kaynaklar karşılaştırmalı olarak sunulacaktır. Ardından katılımcılara sağlık bilimleri bağlamında etkili klinik senaryo yazımı için temel adımlar aktarılacak; senaryo amaçları, öğrenme çıktıları ve vaka yapısı örneklerle gösterilecektir.
|
|
17:00-17:45 Ders Saati: 8 |
DERS ADI: Simülasyonda Değerlendirme Araçları ve Geri Bildirim Teknikleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Elif GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyon uygulamalarında ölçme-değerlendirme yöntemleri ve etkili geribildirim teknikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Simülasyon uygulamalarında kullanılan değerlendirme formları (kontrol listeleri, puanlama cetvelleri) ve nesnel yapılandırılmış klinik sınavlar (OSCE) tanıtılacaktır. Simülasyon sonrası geribildirim süreci, yapıcı ve reflektif geribildirim yöntemleri, öğrenci katılımını artıran modeller grup çalışmasıyla örneklendirilecektir.
|
|
18:00-18:45 Ders Saati: 8 |
DERS ADI: Simülasyonda Değerlendirme Araçları ve Geri Bildirim Teknikleri- Devam |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Elif GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyon uygulamalarında ölçme-değerlendirme yöntemleri ve etkili geribildirim teknikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Simülasyon uygulamalarında kullanılan değerlendirme formları (kontrol listeleri, puanlama cetvelleri) ve nesnel yapılandırılmış klinik sınavlar (OSCE) tanıtılacaktır. Simülasyon sonrası geribildirim süreci, yapıcı ve reflektif geribildirim yöntemleri, öğrenci katılımını artıran modeller grup çalışmasıyla örneklendirilecektir.
|
|
Toplam : 8 saat |
|
Etkinlik Yeri
Etkinliğinin teorik eğitimi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi gerçekleştirilecektir. Teorik ve uygulamalı çalışmalar KTÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Eczacılık Büyük Amfisinde (EBA) gerçekleştirilecektir. Amfi en az 100 kişilik kapasiteye sahiptir. Amfide projeksiyon cihazı ve masaüstü bilgisayar bulunmaktadır.
Konaklama
Tüm katılımcıların iaşe ile Trabzon dışından gelen katılımcıların konaklama hizmetleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Turizm Eğitim ve Uygulama Merkezi İktisadi İşletmesi Karadeniz Teknik Üniversitesi, Turizm Eğitim ve Uygulama Merkezi İktisadi İşletmesi Koru Otel bünyesinde sağlanacaktır. KTÜ Koru Otel; KTÜ merkez kampüsü içerisinde olup havalimanı ve otobüs terminaline 5 dakika uzaklıktadır. Bünyesinde 10 Junior süit, 4 aile süiti,13 double (french), 12 adet triple,70 standart (single) oda ve 1 engelli odası olmak üzere 110 adet oda mevcuttur ve 245 kişiye konaklama hizmeti sunabilmektedir. Bunun yanında 120 kişilik ana restoran, 100 kişilik kafeterya ve 35 kişilik 2 adet seminer salonu mevcuttur. Ayrıca havalimanı ve otobüs terminaline 5 dakika uzaklıktadır. Odalarda klima, LCD televizyon, telefon, elektronik kasa, internet, mini bar, çay, kahve set up hizmeti mevcuttur. Merkezi ısınma sistemi ile 24 saat sıcak su bulunmaktadır.