Page 39 - E-Tez Bülteni Mart 2025, SAYI 1
P. 39

Tez Özeti

        İnşaat  mühendisliği  öğrencilerine  verilen  uygulamalı  eğitimin  yetersizliği,  mezunların  sektöre  gerekli  pratik  becerilerden  yoksun
        başlamasına yol açmaktadır. Geleneksel yöntemlerin sınırlılıkları ve uygulama temelli araçların zorlukları, eğitimde VR gibi yenilikçi
        çözümlere duyulan ihtiyacı artırmıştır. Bu çalışmada, ciddi oyun tabanlı VR uygulamasıyla öğrencilere proje okuma becerisi ve
        konut  tipi  yapıların  kaba  inşaat  süreçlerine  dair  bilgi  kazandırılması  amaçlanmıştır.  Bu  kapsamda,  316  katılımcıdan  (öğretim
        elemanı, sektör çalışanı, öğrenci) anket verileri toplanmış ve analiz sonuçları, öğrencilerin statik proje okuma ve inşaat yapım
        aşamalarında daha fazla bilgi ve beceriye ihtiyaç duyduğunu göstermiştir. Seçilen proje SketchUp’ta 3B modellenmiş, Blender ile
        optimize edilmiş ve Unreal Engine’da sanal şantiye ortamı oluşturularak senaryoya uygun etkileşimli bir VR oyunu geliştirilmiştir.
        Oyun  51  öğrenci  ve  11  öğretim  üyesiyle  test  edilmiştir.  Sonuçlar  bu  tez  çalışmasında  geliştirilen  VR  tabanlı  ciddi  oyunun
        öğrencilerin statik proje okuma ve yapım aşamalarını öğrenmede etkili bir araç olarak kullanılabilir olduğunu göstermiştir.


           Anahtar  kelimeler:  İnşaat  mühendisliği  eğitimi,  Sanal  gerçeklik,  Ciddi  oyun  tabanlı  eğitim,  Proje  okuma,  Yapım
           teknolojileri
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44