Page 39 - E-Tez Bülteni Mart 2025, SAYI 1
P. 39
Tez Özeti
İnşaat mühendisliği öğrencilerine verilen uygulamalı eğitimin yetersizliği, mezunların sektöre gerekli pratik becerilerden yoksun
başlamasına yol açmaktadır. Geleneksel yöntemlerin sınırlılıkları ve uygulama temelli araçların zorlukları, eğitimde VR gibi yenilikçi
çözümlere duyulan ihtiyacı artırmıştır. Bu çalışmada, ciddi oyun tabanlı VR uygulamasıyla öğrencilere proje okuma becerisi ve
konut tipi yapıların kaba inşaat süreçlerine dair bilgi kazandırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda, 316 katılımcıdan (öğretim
elemanı, sektör çalışanı, öğrenci) anket verileri toplanmış ve analiz sonuçları, öğrencilerin statik proje okuma ve inşaat yapım
aşamalarında daha fazla bilgi ve beceriye ihtiyaç duyduğunu göstermiştir. Seçilen proje SketchUp’ta 3B modellenmiş, Blender ile
optimize edilmiş ve Unreal Engine’da sanal şantiye ortamı oluşturularak senaryoya uygun etkileşimli bir VR oyunu geliştirilmiştir.
Oyun 51 öğrenci ve 11 öğretim üyesiyle test edilmiştir. Sonuçlar bu tez çalışmasında geliştirilen VR tabanlı ciddi oyunun
öğrencilerin statik proje okuma ve yapım aşamalarını öğrenmede etkili bir araç olarak kullanılabilir olduğunu göstermiştir.
Anahtar kelimeler: İnşaat mühendisliği eğitimi, Sanal gerçeklik, Ciddi oyun tabanlı eğitim, Proje okuma, Yapım
teknolojileri