sıkça sorulan sorular

Akademik Tavim

Akademik Danışmanlık

  • Akademik danışmanımı nereden öğrenebilirim?
    • BYS sayfanızdan görüntüleyebilirsiniz.

  • Akademik danışmanıma hangi konularda başvurabilirim?
    • Ders seçme ve derse kayıt (yeni kayıt, kayıt yenileme) işlemleri, değişim programları ve staj olanakları, kariyer planlama konusunda rehberlik ve yönlendirme konularında danışmanınıza başvuru yapabilirsiniz.

  • Akademik danışmanıma veya diğer hocalarıma nasıl ulaşabilirim?
    • Öğretim üyelerinin çalışma odalarının kapısındaki görüşme saatlerinde kendilerini ziyaret edebilir veya e-posta adreslerinden ulaşabilirsiniz. 

Çift Anadal-Yandal

  • Çift Anadal ? Yan dal yapmak istiyorum? Ne yapmam gerekli?
    • Fakültemizde İktisat ve İşletme Bölümlerinde çift anadal ve yan dal programları mevcuttur. Diğer bölümlerde okuyan öğrenciler, bu iki bölümde çift anadal veya yan dal yapmak için akademik takvimde belirtilen süre içerisinde başvuru yapabilirler.

Derslere Yazılım

  • Akademik takvimde belirtilen hafta içerisinde ders yazılımı yapamadım. Ne yapabilirim?
    • Yarıyıl başlangıç tarihinden itibaren bir aylık süre içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile başvuru yaparak kayıt yaptırabilirsiniz. Bu süre geçtikten sonra başvuru kabul edilemez.

 

  • Dönem başladığında ders kaydımı eksik yaptığımı fark ettim. Ne yapmalıyım?
    • Yarıyıl başlangıç tarihinden itibaren bir aylık süre içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile başvuru yaparak kayıt yaptırabilirsiniz. Bu süre geçtikten sonra başvuru kabul edilemez.

  • İnteraktif derse yazılım ile ilgili sorun yaşıyorum. Nereye başvurmam gerekli?

  • Ders kaydı yaparken almayı istediğim seçmeli ders görünmüyor. Ne yapabilirim?
    • Seçmeli derslerde kontenjan uygulaması vardır. Kontenjanı dolan dersi alamazsınız. Alacak seçmeli ders seçmekte sorun yaşıyorsanız bölüm sekreterliğine başvurunuz. https://www.ktu.edu.tr/iibf-iletisim

  • Güz (bahar) yarıyılında almayı unuttuğum seçmeli ders yerine bahar (güz) yarıyılında başka bir seçmeli ders alabilir miyim?
    • Hayır alamazsınız. Eğitim-öğretim planında belirtilen sadece o yarıyıla ait dersleri alabilirsiniz.

  • 4. yılımın sonunda 1 seçmeli/zorunlu dersi almadığımın farkına vardım. Ne yapabilirim?
    • Eksik almış olduğunuz dersi, dersin açılmış olduğu ilk dönemde almanız gerekir. Bu durum döneminizin uzamasına yol açabilecektir. Bu sorunla karşılaşmamak adına, bölüm web sayfanızdaki Ders Planını veya Ders Kataloğu / AKTS Ders Bilgi Paketi sayfasını inceleyerek almanız gereken ders sayısı ile transkriptinizde almış olduğunuz dersleri her dönem başında karşılaştırarak kontrol etmelisiniz.

  • Bir yarıyılda kaç tane seçmeli ders almam gerektiğini nereden öğrenebilirim?

  • 2. sınıfın sonunda (4.yarıyıl) genel ağırlıklı not ortalamam 1,80?in altında kaldı, 3. sınıfın (5.yarıyıl) derslerini alabilir miyim?
    • Hayır alamazsınız. Genel ağırlıklı not ortalamanız 1,80?i aşana kadar 3. sınıftan ders alamazsınız. 4. yarıyıldan sonra bir kez 1,80 genel ağırlıklı not ortalaması tutturmanız durumunda daha kilit sorununu yaşamayacaksınızdır.

  • İnternetten ders kaydı yaparken seçmeli derslerin yanında zorunlu derslere de yazılım yapmak zorunda mıyım?
    • Seçmeli ve zorunlu bütün derslere kayıt yapmak zorundasınız.

1. Yarıyılda (güz) ders kaydı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır. Fakat 2. yarıyıldan (bahar) itibaren (2.yarıyıl dahil) ders kaydı öğrenci tarafından yapılır.

 

Derslerin Yürütülmesi

  • Üst sınıftan ders alabilir miyim?
    • Üst sınıftan ders alma uygulaması Üniversitemizde yoktur.

  • Sağlık sorunum nedeniyle sağlık kuruluşundan rapor aldım. Raporlu olduğum sürede derslere devam etmiş sayılır mıyım?
    • Sağlık raporu devamdan sayılmamaktadır.

  • 4 yıl boyunca göreceğim dersleri nereden öğrenebilirim?

  • Bitirme tezini hangi dönem alabilirim?
    • 4. sınıfın güz veya bahar yarıyılında alabilirsiniz.

  • Alttan aldığım ders ile kendi sınıfıma ait dersin saatleri ders programında çakıştı. Ne yapabilirim?
    • Alttan alınan derslerde çakışma olabilir. İlgili öğretim üyesinin izin vermesi şartıyla aynı öğretim üyesinin varsa alternatif ders gruplarına katılabilirsiniz. Bu konuyla ilgili olarak öğretim üyelerine başvurabilirsiniz.

  • Uzaktan eğitim sisteminde derslere katılamıyorum. Ne yapmam gerekli?
    • Öncelikle KTÜ, uzaktan eğitim merkezi sayfasındaki eğitim videolarını izleyiniz. Sorununuz çözülemiyorsa bölümünüzün UZEM koordinatörüne başvurunuz.

  • Bazı dersler uzaktan eğitim aracılığıyla bazıları ise yüz yüze yürütülüyor. Her iki sistemde de derslere devam zorunluluğu var mı?
    • Her iki sistemde de devam şartı bulunmaktadır. Fakat KTÜ Senatosunun 14.09.2021 tarih ve 323 sayılı kararınca salgın dönemine özel olarak, 2021-22 Eğitim-Öğretim yılında uygulama içeren derler hariç olmak üzere, derslerin sınavlarına giren öğrencilerin devam şartını yerine getirdiği kabul edilmektedir. Bu durum sadece 2021-2022 eğitim-öğretim yılına aittir.

  • Üniversitemizde yaz okulu uygulaması var mıdır? 
    • Üniversitemizde yaz okulu uygulaması yoktur. 

  • Başka üniversitelerin yaz okullarından ders alabilir miyim?
    •  Başka üniversitelerin yaz okullarına da katılım söz konusu değildir. Üniversitemizde sadece bütünleme sınavı uygulaması bulunmaktadır.

  • Ders muafiyeti nasıl yapabilirim?
    • Öğrencilerin başka üniversiteler ile bölümlerde aldıkları ve başardıkları derslerin muafiyeti (son beş yıl içinde alınan) ile ilgili başvuruları, istenilen belgelerle birlikte akademik takviminde belirtilen süreler içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına yapılır. Başvurular, Bölüm Uyum Komisyonu ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.

Dikey Geçiş

  • Dikey geçişle Fakülteye geldim. Kaçıncı sınıftan başlayacağım?
    • Bölüm uyum komisyonlarınca kararlaştırılan ve muafiyet hakkı tanınan derslere göre öğrencilerin başlayacağı sınıf belirlenmektedir.

Diğer

  • Eğitim-öğretimle ilgili yönetmelik ve diğer yasal mevzuatlara nereden ulaşabilirim?

  • Kampus kartımı nereden alabilirim?

  • Lisans eğitimim sırasında almış olduğum disiplin cezası gelecekte işe girmemde bana engel olur mu?
    • Kamu sektöründe girecek olduğunuz mesleklerde almış olduğunuz disiplin cezası dikkate alınmaktadır. Bazı özel sektör işletmeleri de disiplin bilgisini talep edebilmektedir.

  • Okulumu bitiremedim, ön lisans diploması alabilir miyim?
    • İlk dört yarıyıldaki bütün derslerinden başarılı olan ve bu derslerinin ağırlıklı not ortalaması 2,00 olan öğrencilere, programdan ayrılmak istemesi halinde önlisans diploması verilir.

  • bys.ktu.edu.tr linkinde bulunan ilişik kesme kısmından yapabilirsiniz. İlişik kesme işlemi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından onaylandıktan sonra tamamlanacaktır.

  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslar çerçevesinde başarı notu hesaplanmaktadır. Örnek hesaplama için: https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/oidb_b7fa1.pdf

  • Dersteki not ortalamam sınıf ortalamasının üzerinde olmasına rağmen dersten kaldım. Neden?
    • Bağıl not uygulama esaslarına göre, geçme notunuzun belirlenmesinde, arka planda sizin için hesaplanan T notunuz dikkate alınmaktadır. Bundan dolayı almış olduğunuz not, sınıf ortalaması üzerinde kalmasına rağmen dersten başarısız olabilirsiniz. Detaylı bilgi için Karadeniz Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslara ve örnek hesaplama  https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/oidb_b7fa1.pdf sunumuna bakabilirsiniz.

KTÜ Kampüs Kart

  • Kampüs kartımı nereden alabilirim?

Soru: Kampüs Kart Sistemi için kullanım klavuzana nereden ulaşabilirim?

Cevap: https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/kampuskart_a6da6.pdf adresinden kullanım klavuzunu indirebilirsiniz.

Soru : Kampüs Kartımı  kaybettim ne  yapmalıyım?

Cevap : Kampüs Kartı için https://kampuskart.ktu.edu.tr/User/Login adresinden başvuru yapmanız gerekmektedir.

Soru: Kampüs kart  başvurusu yaparken sorun yaşadım ne yapmalıyım? 

Cevap: Sağlık Kültür Daire Başkanlığı Kartlı Geçiş Birimi ile iletişime geçebilirsiniz.

Sağlık Kültür Daire Başkanlığı Kartlı Geçiş Birimi ( kartligecis@ktu.edu.tr )

Mengü DEMİR

Kampüs Kart Sorumlusu

0462 377 37 98

mengudemir@ktu.edu.tr

İsmet ELÇİ

Kampüs Kart İşlemleri

0462 377 36 47

ismetelci@ktu.edu.tr

 

KTÜ Mezun Bilgi Sistemi

Soru : KTÜ Mezun Bilgi Sistemine Nasıl Kayıt Olabilirim?

Cevap:  Üniversitemizin mezunlarının diploma gönderim taleplerini oluşturabilecekleri ve aynı zamanda mezuniyetlerine ilişkin bazı bilgileri görebilecekleri sistemdir. 

Mezun Bilgi Sistemi ile ilgili yardım almak için "https://mezun.ktu.edu.tr" adresindeki "Yardım veDestek" butonundan talepte bulunabilirsiniz. Ayrıca "mbsdestek@ktu.edu.tr" adresine mail atabilirsiniz. Telefon yoluyla iletişim kurmak için ise "0462 377 8699" numaralı telefondan destek alabilirsiniz.

Mezun Bilgi Sistemine giriş yapmak için tıklayınız!

Mezun Bilgi Sistemine kayıt olmak için tıklayınız!

Mezun Bilgi Sistemimize ait kullanıcı klavuzlarına ulaşmak için tıklayınız!

Mezun Bilgi Sistemimizde kullanıcılaırmız; diploma talebinde bulunabilme, iş/staj ilanlarını görüntüleyebilme ve iş/staj ilanı verebilme, mezun kartım özelliği ile QR kod yardımı ile dijital kart oluşturulması, QR kod ile doğrulama ile mezuniyetlerinin görüntülenmesi, bölümü ve Üniversite ile ilgili güncel bilgileri duyuruları takip edebilme, mesleki bilgilerini güncel tutabilme, yayımlanan anketlere katkıda bulunabilme, giriş bilgilerini sıfırlayarak sisteme kolayca giriş yapabilme, mezun olurken BYS sisteminden otomatik aktarım, mezun sisteminde bulunmayan eski kullanıcılar için başvuru sistemi, destek talebinde bulunabilme özelliklerini kullanabilmektedir.

KTÜ Mobil Uygulama

Soru : KTÜ Mobil Uygulamayı nasıl indirebilirim?

Cevap: KTÜ Mobil Uygulaması için;

Android İçin İndiriniz   

Apple Store İndiriniz.

Office 365 Öğrenci E-Posta

Üniversite tarafından açılan öğrenci e-posta adresime nasıl giriş yapabilirim?

Üniversitemiz tarafından öğrencilerimize açılan öğrencino@ogr.ktu.edu.tr şeklinde ki e-posta adreslerine giriş için mail.office365.com adresinden giriş yapabilirsiniz.

Ofis 365 öğrenci e-posta şifremi nasıl oluşturabilirim/değiştirebilirim?

Öğrencilerimiz kendilerine tanımlanmış olan ogrencino@ogr.ktu.edu.tr şeklindeki e-posta hesaplarının şifrelerini değiştirme/oluşturma işlemini; BYS sistemine giriş yaptıktan sonra "Ofis 365 şifre değiştirme" menüsünden  gerçekleştirebilirler.

Office 365 Eğitim

Soru : Office 365 Eğitim Kurulum Kılavuzuna Nasıl Ulaşabilirim?

Cevap: Office 365 Kurulum Kılavuzunu incelemek için tıklayınız.

Soru : Office 365 Eğitim Nedir?

Office 365 Eğitim (Office dokümanlarının -Word, Excel, PowerPoint vb.-) web üzerinden online düzenleme, anlık mesajlaşma ve görüntülü-sesli konferans yapma, dosya paylaşma gibi olanaklar sağlayan bir bulut platformudur.

Bu servisleri kullanmak isteyen akademik personel, idari personel ve öğrencilerinin; https://products.office.com/tr-tr/student adresine bağlanarak kurum mailleri ile kayıt yapmaları gerekmektedir.

 

Staj

İsteğe bağlı staj yapmak istiyorum. Ne yapmam gerekli?

Sınavlar

  • Vize sınavına sağlık vb. sorunum nedeniyle katılamadım. Ne yapabilirim?
    • Geçerli mazeretiniz ile birlikte bölüm başkanlığına başvuru yapabilirsiniz. Mazeretinizi belgelemek zorundasınızdır. Sağlık sorununuz için, Üniversitenin sağlık kuruluşlarından veya diğer sağlık kurum ve kuruluşlarından (Aile sağlığı merkezi dahil) alınmış raporla birlikte, mazeretin bitiş tarihini izleyen yedi gün içerisinde bölüm başkanlığına başvurmanız gerekir. Bu sürenin dışında yapılan başvurular işleme koyulmaz.

  • Final, bütünleme, mezuniyet ve ek sınavlara mazeretim (sağlık vb.) nedeniyle katılamadım. Ne yapabilirim?
    • Burada sayılan sınavlar için mazeret sınavı yapılmaz.

  • Kaç dersten mezuniyet sınavına girebilirim?
    • 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından önce Üniversitemize kayıt olan öğrenciler 3 dersten, sonrasında kayıt olanlar ise 1  dersten mezuniyet sınavına  girebilirler.

  • Başarısız olduğum bütün derslerden bütünleme sınavına girebilir miyim?
    • Evet. Bütünleme sınavına girebilmenin koşulu; yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmaktır.

  • Final sınavında geçtiğim dersten bütünleme sınavına girebilir miyim?
    • Evet girebilirsiniz. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı olunan dersin (DC harf notu hariç) bütünlenme sınavına girebilmek için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir.

  • Sınavdan beklediğim notu alamadım. Ne yapabilirim?
  • İlgili sınavın notunun ilanını takip eden üç iş günü içinde bölüm başkanlığınıza başvuru yapabilirsiniz. Form için: https://www.ktu.edu.tr/iibf-formlar

  • Final sınavına giremedim. Bütünleme sınavına girebilir miyim?
    • Evet, girebilirsiniz.

  • Sınav salonuna cep telefonu ile girebilir miyim?
    • Hayır giremezsiniz. Cep telefonu ile sınav salonuna girdiği tespit edilen öğrencinin sınavı geçersiz kabul edilir ve o sınavdan sıfır not almış sayılır; ayrıca hakkında disiplin soruşturması açılır.

  • Fakültemde yapılan sınavlar ile benim özel olarak girmiş olduğum sınavlar (AÖF, ALES, vb.) çakıştı. Ne yapabilirim?
    • Sadece vize sınavı için olmak üzere, bölüm başkanlığınıza özel sınavınıza ait giriş belgenizle başvuru yaparak mazeret sınav hakkı talep edebilirsiniz. Form için: https://www.ktu.edu.tr/iibf-formlar

  • Daha önce hiç almadığım dersten mezuniyet sınavına girebilir miyim?
    • Hayır giremezsiniz.

  • Sınava girebilmek için yanımda hangi belgeyi getirmem gerekmektedir?

1. Geçerli öğrenci kimlik kartı (içinde bulunulan akademik yıl için düzenlenmiş) veya,

2. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alınan fotoğraflı öğrenci belgesi veya,

3. E-devletten alınan öğrenci belgesi (bu belgenin yanında muhakkak nüfus kimlik kartı veya sürücü belgesi ya da pasaport ibraz etmek zorunludur).

  • Sınavımın olduğu gün sağlık raporu aldım. Raporlu olduğum gün(ler) diğer derslerimin sınava girebilir miyim?
    • Hayır giremezsiniz. Raporlu olduğu halde sınavlara giren öğrencinin sınavı değerlendirilmez, o sınavdan sıfır not almış sayılır.

  • Sınavlarıma nerede gireceğim?
    • Sınav salonunuz, sınav saatinden 15 dakika önce öğrenci kantini ile öğrenci girişi zemin katında bulunan ekranlardan ilan edilmektedir. Ayrıca sınıf kapılarında asılan listelerdeki sıra numarasında oturmanız gerekmektedir.

İletişim

 S.S.S sayfasında yer alanların dışında sorular için ne yapmam gerektiği konusunda bilgi verebilir misiniz?

  • S.S.S sayfasında yer alanların dışında sorular için ilk başvuracağınız merci bölüm başkanlığıdır.
  • Ayrıca öğrencilik işlemlerine (Derse yazılım, öğrenci belgesi, yatay geçiş, çift anadal-yan dal vb.) ilişkin diğer sorular için KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasındaki Sıkça Sorulan Sorular bölümüne de bakabilirsiniz. https://www.ktu.edu.tr/oidb-sikcasorulansorular
  • Öğrencilerin bilgi ve belge isteme veya haklarını aramakta başvuracakları mercilerin sıralaması ise aşağıdaki gibidir.  
  • Başvurularınızı lütfen bu sıralamaya uygun yapınız.

1. Bölüm Başkanlığı

2. Fakülte Dekanlığı

3. Üniversite Rektörlüğü

4. CİMER

5. İdare Mahkemesi

 

Sınav Başvuru

Soru : Final sınavları sonunda başarılı olduğum dersin harf notunu yükseltmek için bütünleme sınavına girmek istiyorum, ne yapmam gerekir?

Cevap:  DC harf notu hariç, yarıyıl sonu sınavlarında başarılı olunan dersin not yükseltmek amacıyla bütünlenme sınavına girebilmek için öğrencilerin, final sınavı harf notları açıklandıktan sonra  Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden başvuru yapması gerekir. 

Soru :Başarılı olduğum dersin notunu yükseltmek için dersi tekrar etmek istiyorum. Bunun için ne zaman ve nasıl başvuru yapmam gerekiyor?

Cevap: Öğrenciler isterlerse başarılı oldukları derslerini, akademik takvimde tanımlı süreler içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe vererek not yükseltmek amacı ile tekrar edebilirler. Bu durumda dersin tekrar edildiği yarıyılda alınan not, bu dersin son harf notu olarak kabul edilir.

  • Vize sınavına sağlık vb. sorunum nedeniyle katılamadım. Ne yapabilirim?
    • Geçerli mazeretiniz ile birlikte bölüm başkanlığına başvuru yapabilirsiniz. Mazeretinizi belgelemek zorundasınızdır. Sağlık sorununuz için, Üniversitenin sağlık kuruluşlarından veya diğer sağlık kurum ve kuruluşlarından (Aile sağlığı merkezi dahil) alınmış raporla birlikte, mazeretin bitiş tarihini izleyen yedi gün içerisinde bölüm başkanlığına başvurmanız gerekir. Bu sürenin dışında yapılan başvurular işleme koyulmaz.