haberler

Acil Servis Hizmetleri Sunumunda Yaşanan Sorunların Tespiti ve Çözüm Önerileri Geliştirme Toplantısı

İl Sağlık Müdürümüz Dr. Hakan Usta, KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı ve Trabzon Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Emin Aşıkkutlu tarafından 17.05.2022 tarihinde imzalanmış olan Acil Sağlık Hizmetlerinin İyileştirilmesi Yönelik Çalışmaları kapsayan Protokol İşliyor.

Trabzon genelinde devlet, özel ve üniversite hastanelerinin tamamında sunulan acil sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak amacıyla, sorunların tespiti, çözümlerin aranması ve acil sağlık hizmetleri çalışanlarına hizmet içi eğitim verilmesini kapsayan protokolün ilk ayağı tamamlandı.  

Protokol gereği KTU, Sağlık Yönetimi Bölümü tarafından yürütülen "Acil Servis Hizmetleri Sunumunda Yaşanan Sorunların Tespiti ve Çözüm Önerileri Geliştirme" konulu bilimsel saha araştırmasının sonuçları 6 Ekim 2022, Perşembe günü, İl Sağlık Müdürlüğü toplantı salonunda, İl Sağlık Müdürü Dr. Hakan USTA, Sağlık Hizmetleri Başkanı Op. Dr. Yavuz ÇAKIROĞLU, Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanı Dr. Oğuz KARA, araştırmanın yürütücüsü Prof. Dr. Sedat Bostan ve ekibi, hastane başhekimleri, başhekim yardımları ve acil servis sorumlularının katıldığı toplantıda sunuldu ve tartışıldı.

Toplantıda İl Sağlık Müdürü Sayın Dr. Hakan USTA, açılış konuşmasında “acilin bütün duayenlerinin bir arada olduğu bu toplantıdan çıkacak kazanımların bilhassa çalışanlarımız ve hasta-hasta yakınları için çok kıymetli olduğunu” ifade etti.

Akabinde KTÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölüm Başkanı Sayın Prof. Dr. Sedat BOSTAN ve ekibi, 408 acil servis çalışandan elde edilen verilerin bilimsel analizleri ve bulgularının sunumunu gerçekleştirdi.

Toplantıda acil servis çalışanlarının vurguladığı, acil servislerin aşırı yoğun olması, acil olmayan hastaların acil servisleri kullanmasıyla bu yoğunluğun artması, buna bağlı olarak acil servislerde, fiziki alan, altyapı ve teknik imkânlar ve personel yetersizliğinin oluştuğu tespiti paylaşıldı. Toplantının ikinci oturumunda hastane ve acil servis yöneticileri sorunlarla ilgili deneyimlerini, görüşlerini ve çözüm önerilerini paylaştılar. Araştırma ekibi tarafından bu paylaşımlar kayıt altına alındı.

Çalışmanın devamında, bilimsel veriler ve katılımcıların önerileri doğrultusunda bir stratejik eylem planı ve hizmet içi eğitim programı hazırlanması kararlaştırıldı.

Yine bu kapsamda, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın Teknik Destek Programı tarafından desteklenen, İl Sağlık Müdürlüğümüzce yürütülen "SAĞLIK KURUMLARINDA GENÇ İSTİHDAMI VE İLETİŞİMİ GÜÇLENDİRME EĞİTİMİ" adlı projeye özellikle acil servislerde göreve başlayan genç çalışanlara ve diğer acil servis çalışanlarına oryantasyon ve hizmet içi eğitimler verilmesi planlanmaktadır.


08 Ekim 2022