uzmanlık eğitiminin amacı ve öğrenim hedefleri

Anabilim Dalımızda Uzmanlık Eğitiminin Amacı ve Öğrenim Hedefleri

T.C. Sağlık Bakanlığı Tıpta Uzmanlık Kurulu Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanlık Eğitimi Çekirdek Müfredatına uygun olarak belirlenmiştir. Müfredatın güncellenmesi durumunda öğrenim hedefleri de buna uygun olarak yeniden düzenlenecektir.

 

Amacımız:

KTÜ Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uzmanlık eğitiminin amacı; uzmanlık öğrencilerine 4 yıl süresince doğumdan 18 yaş bitimine kadar ve bu yaş sınırı dışında gerekli hallerde 21 yaşına kadar olan bebek, çocuk ve adölesan yaş grubu çocuklara yönelik koruyucu, acil, tanı, tedavi ve izlem süreçlerini yönetmesi ve davranışsal, sosyal, beşerî bilimler bağlamında bütüncül yaklaşım sergilemesi için gerekli bilgi, beceri ve tutumu kazandırmaktır.

 

Uzmanlık Eğitimi Hedeflerimiz: 

  • Toplumsal çocuk sağlığı göstergelerini bilir ve koruyucu hekimlik yaklaşımına sahip olur.
  • Çocuk beslenmesi, aşılama, anne sütü ile beslenme, emzirme, aile planlanması, aile ve çocuğa yönelik eğitim ve aile planlamalarını düzenler.
  • Çocuk istismarı ve ihmalini önleme yöntemlerini, çocuk haklarını bilir ve toplumda çocuğun savunuculuğunu yapar.
  • Tanı ve tedavi işlemlerinde kaynakları akılcı kullanır.
  • Etik ve hukuksal açıdan çocuk sağlığının temel kavramlarını irdeleyebilecek, hastayı ve kendini koruyabilecek bilgiye sahip olur.
  • Soruna yönelik yaklaşım yapar, tedavi, planlayabilir, öncelik ve önemlilikleri sıraya koyabilir.
  • Toplumda sık görülen çocukluk çağı hastalıklarının oluşum mekanizmalarını bilir, tanı ve tedavi yaklaşımını düzenler.
  • Sık kullanılan ilaçların yaşa göre dozlarını, etki ve yan etkilerini bilir.  Hastaneye yatış endikasyonlarını, hastayı yönlendirmeyi ve hasta nakil kurallarını bilir.
  • Hasta ve hasta yakını ile duyarlı ve iletişim kurar, aileyi bilgilendirme becerisini kazanır.
  • Soruna yönelik ayrıntılı öykü alır, fizik muayene yapar, bulgularını değerlendirir, sentezleme, sunabilme ve epikriz yazabilme yeteneğine sahip olur.
  • Ekip çalışması becerisini geliştirir.
  • Araştırma yöntemleri ve bilimsel makale değerlendirme bilgi ve becerisine ulaşır.
  • Araştırma isteği, araştırmayı yürütme ve sonuçlandırma, bilgi kaynaklarını verimli kullanma ve yayın yapma becerisi geliştirir.
  • Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır.
  • Mesai saatlerine uyum, görev sorumluluğu, görevlerini yürütmesi, görevlerini sonuçlandırması, diğer uzmanlık öğrencileri, eğitim sorumluları ve uzmanlar, diğer çalışanlar ile ilişkileri konuları hakkındaki donanımlarını arttırır.