çok disiplinli takım çalışması

Çok Disiplinli Takım Çalışması Projesi

2022 yılında Bölüm, Mühendislik Fakültesinin “Mühendislik Fakültesi Programların Güncellenme Genel Çerçevesi (MFPGGÇ)’nin 1- Çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi (“Belirli bir projenin, ödevin veya vaka çalışmasının farklı programlardaki öğrencilerin katılımıyla oluşturulan bir takım tarafından gerçekleştirilmesi”) geliştirilmelidir.” maddesi kapsamında Harita Mühendisliğine yakın komşu disiplinlerdeki İnşaat Mühendisliği ve Maden Mühendisliği öğrencileri ile birlikte çok disiplinli takım çalışması projesi yapması için ilgili Bölüm Başkanları ile anlaşma sağlanmıştır

Harita, İnşaat ve Maden Mühendisliği Bölüm Başkanları birlikte “İnşaat Mühendisliği, Harita Mühendisliği ve Maden Mühendisliği Çok Disiplinli Mühendislik Uygulamaları Esasları”nı hazırlamıştır. Böylece üç bölümün öğrencileri ile gruplar oluşturulmaktadır. Öğrencilerin çok disiplinli takım çalışması becerileri ve talimat verme-alma becerilerini ölçmek için grup elemanlarının birbirlerini ve ders sorumlusu öğretim elemanının gruptaki tüm öğrencileri değerlendirdiği Takım Çalışması Anketleri uygulanmaktadır. Anketlerden hesaplanan ortalama notlar, öğrencinin o dönem aldığı HRT4019 Mühendislik Tasarımı ya da HRT4000 Bitirme Projesi derslerinde belirlenen oranda dikkate alınmakta ve ilgili PÇ 6.2 ve PÇ 7.5’e katkı sağlamaktadır. Öğrenciler bu uygulamada, üç disiplini de ilgilendiren alanlardan seçilen bir konuda projeleri hazırlamaktadırlar.

Çok Disiplinli Mühendislik Uygulamaları Dersi

Eğitim Planı güncellenme çalışmaları kapsamında Mühendislik Fakültemiz tarafından tüm bölümlerde çok disiplinli takım çalışması kazanımının daha iyi sağlanması için ders planlarına, 7. yarıyılda “MHN 4000 (0+2+0) Çok Disiplinli Mühendislik Uygulamaları” zorunlu ders olarak konulmuştur. Böylece öğrenciler, komşu disiplindeki bölümlerin öğrencileri ile bu dersi ortak alacaklardır. İlgili derste, tüm disiplinlerin öğrencilerinin oluşturduğu gruplarda disiplinlerin ortak alanı ile ilgili bir konuda uygulamalar yapılacaktır. Uygulamalar sonunda Takım Çalışması Anketleri ile gruptaki öğrenciler birbirlerini, öğretim elemanı tüm öğrencileri değerlendirerek öğrencilerin çok disiplinli takım çalışması becerisi ve talimat verip alma becerisi ölçülerek Ders-PÇ Matrisinde dikkate alınmaktadır.

Çok Disiplinli Takım Çalışmasına Staj Faaliyetlerinin Katkısı

Öğrencilerin zorunlu olarak 60 gün stajları, ders planında HRT 4027 Mesleki Deneyim I ve HRT 4016 Mesleki Deneyim II olarak dikkate alınmaktadır. 2022 yılında Ders-PÇ Matrisinde HRT 4027 Mesleki Deneyim I ve HRT 4016 Mesleki Deneyim II derslerinin katkı sağladığı PÇ 6.2 (çok disiplinli takım çalışması) ve PÇ 7.5 (açık ve anlaşılır talimat verip alma) çıktılarına somut katkı oranını hesaplamak için öğrencilerin stajlarını değerlendiren İşveren-Öğrenci Staj Anketinde PÇ 6.2 ve PÇ 7.5 ile ilgili sorular gruplandırılmıştır. Bu sorulara işverenlerin verdiği puanlar ile stajyerlerin PÇ 6.2 ve PÇ 7.5 katkı oranları hesaplanarak dikkate alınmaktadır.