yapılan iyileştirmeler

Kalite Yönetimi İyileştirmeleri
#
Tespit Edilen Sorun
Uygulanan Çözüm
1
Sınav kağıtlarının dönem sonlarında Bölüm arşivine farklı formlarda, isimlendirmelerde ve eksik bilgilerle teslim edilmesi ve sınav değerlendirme süreçlerinde zaman kaybıyla birlikte belirsizliklere yol açması.
Bu sorunu gidermek adına "Sınav Değerlendirme Formu" oluşturulmuştur.
2
Üniversitemiz bünyesindeki çeşitli fakülte ve bölümlerde Bahar döneminde verilmekte olan Pedagojik Formasyon derslerinden "Öğretmenlik Uygulaması" dersi, Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencileri için dersin yürütüleceği okul olan Akçaabat Atatürk Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin staj dönemine denk gelmesi nedeniyle uygulanamadığı; öğrencilerin stajlarını tamamlayamadıkları için Formasyon Programından feragat ettikleri tespit edilmiştir.
Konuya ilişkin Üniversitemiz Pedagojik Formasyon Birimi ile yapılan istişareler sonucunda Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Pedagojik Formasyon Sorumlusu Şube Müdürü Haydar ODABAŞ ve Akçaabat Atatürk Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Volkan BALCI ile görüşülmüştür. Bu görüşmelerin neticesinde söz konusu dersin öğrencilerimize Güz döneminde verilmesi hususunda görüş birliğine varılmıştır.
3
Sınav değerlendirme formlarının tek dilli (Türkçe) hazırlanması Rus dili hamili Yabancı Uyruklu Akademik Personellerimiz için anlam kargaşasına sebebiyet vermekte ve bu da ilgili evrağın doldurulması hususunda karışıklıklara sebebiyet verdiği tespit edilmiştir.
Konuyla ilgili olarak Sınav Değerlendirme Formuna Rusça versiyonu da dahil edilerek evrak çift dilli olacak şekilde yeniden hazırlanmıştır.
4
Edebiyat Fakültesi kütüphanesinde Rusça kaynakların yeterli düzeyde bulunmaması, Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin akademik çalışmaları için ihtiyaç duydukları kaynaklara erişimini kısıtlamasıyla neticelenmiştir.
Konuyla ilgili olarak öğrencilerden gelen talepler doğrultusunda Ödüllü Çevirmen Uğur BÜKE ve Rus Evi Başkanı Aleksandr SOTNİÇENKO ile iletişime geçilerek Rusça kitap bağışında bulunmaları sağlanmıştır.
5
Edebiyat Fakültesinin dersliklerindeki bilgisayarların donanım itibarıyla eski olması gerekli program ve yazılımların güncellenememesi ile derslerde verimliliği düşürdüğü ve bunun eğitim sürecini olumsuz etkilediği gözlemlenmiştir. Öğrenciler tarafından iletilen dilek ve şikâyet formlarında bu sorun açıkça dile getirilmiştir.
Edebiyat Fakültesi Dekanlığı ile yapılan yazışmalar sonucu mevcut bilgisayarların yenilenmesi talep edilmiştir. Edebiyat Fakültesi tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda CD-102 no'lu sınıfa yeni bilgisayar temin edilerek iyileştirme sağlanmıştır.
6
Kalite ve Akreditasyon Komisyonları arasındaki karmaşık iş akışının Bölüm anketlerinin uygulanması ve değerlendirmesi hususunda karışıklığa yol açtığı tespit edilmiştir.
Veri Toplama, Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu adlı yeni bir Bölüm Komisyonu oluşturulmuştur.
7
Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü Kalite Güvencesi Çalışma Takvimiyle sabit zamanlarda kontrol edilen İstek, Dilek ve Şikâyet kutularına bırakılan talep suretiyle Zorunlu Rusça Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin devamsızlıklarını hesaplama hususunda zorluk yaşadıkları tarafımıza hasıl olmuştur. Buna istinaden Zorunlu Rusça Hazırlık Sınıfı Yönergesinin 15. maddesinin ilgili fıkralarında belirtilen matematiksel oranların hesaplamada zorluk yaratabileceği tespit edilmiştir.
Zorunlu Rusça Hazırlık Sınıfı Devam Durumuna İlişkin Açıklayıcı Ek Hususlar adlı dokümanın hazırlanmasıyla hazırlık sınıfı öğrencilerinin devamsızlıklarını hesaplama konusunda yaşadığı problem çözüme kavuşturularak gerekli iyileştirme yapılmıştır.