Tedavi için Geldiği Hastanemizin "mıntıka temizliği" 17 Yıldır Ondan Soruluyor
Trabzonlu 43 yaşındaki Fevzi Özkaya, Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Farabi Hastanesi'ndeki çevre temizliÄŸi iÅŸine 17 yıldır dört elle sarılıyor. Hidrosefali nedeniyle beyninde ve çevresinde meydana gelen su toplanmasını engellemek için 13 yaşındayken ÅŸant takılan Özkaya, daha sonra beynindeki kistlerden de operasyon geçirdi. Kulak zarındaki sıkıntı sebebiyle 4 ameliyat geçiren 43 yaşındaki Özkaya, doktorunun vasıtasıyla 17 yıl önce KTÜ Farabi Hastanesi'nde sürekli temizlik iÅŸçisi olarak göreve baÅŸladı.
Hastanenin "Mıntıkacı Fevzi"si olarak tanınan Özkaya, her sabah 07.00'de baÅŸlayan mesaisi bitene kadar elinden süpürge ve küreÄŸini düÅŸürmüyor.
"Buraların mıntıkası benden sorulur"
Fevzi Özkaya, AA muhabirine, 17 yıldır iÅŸini severek yaptığını söyledi.
Malulen emeklilik hakkı olduÄŸunu dile getiren Özkaya, "Malulen emeklilik hakkımı kazanmışım ama bu iÅŸi severek yapıyorum. GidebildiÄŸim kadar gitmeyi düÅŸünüyorum. Emekli olmak istemiyorum, çalışacağım." ifadesini kullandı.
Özkaya, "Buraların mıntıkası benden sorulur. Buradaki tüm arkadaÅŸlar beni tanır." diyerek, insanlarla diyaloÄŸunun çok güzel olduÄŸunu belirtti.
Sabah 5.30'da evden çıkarak iÅŸe geldiÄŸini anlatan Özkaya, "Saat 07.00'de iÅŸ başı yapıyorum. 16.00'ya kadar burada mıntıka temizliÄŸi yapıyorum. Hastalarla diyaloÄŸum da güzel. Dertlerini paylaşıyorum, 'GeçmiÅŸ olsun.' diyorum. Hastalara yol tarif ediyorum. Gayet de benden memnunlar. 'Allah razı olsun.' diyorlar." ifadelerini kullandı.
Özkaya, üst üste ayın elemanı seçildiÄŸini dile getirerek, "Bu iÅŸ sevmeden yapılmaz. İnsanlar çok ÅŸeyi yere atabiliyorlar ama ben sabırla onları topluyorum." dedi.
"Müstesna biri, hastanemizin sembolü desek yeridir"
Farabi Hastanesi Åžube Müdürü İbrahim Polat da Fevzi Özkaya'nın dış sahaların çevre temizliÄŸi gibi zor bir görevi yerine getirdiÄŸini belirtti.
Özkaya'nın iÅŸine baÄŸlılığına dikkati çeken Polat, sözlerini ÅŸöyle sürdürdü:
"Bunu isteyerek, benimseyerek, asla hiçbir görevden kaçmadan, ihmal etmeden, yapabileceÄŸinin yüzde 100'ünü, tarifi olsa yüzde 110'u, yüzde 120 diyeceÄŸiz ama en üst seviyede veren, çok beÄŸendiÄŸimiz, mesaisine uyumlu, arkadaÅŸlarıyla iyi geçinen, saygılı, en güzide elemanlarımızın başında geliyor. Bu kadar senedir iÅŸin içindeyiz, yaptığı iÅŸi bu kadar seven insan görmedik. Biz demeden bütün mıntıkaları güzelce temizleyen bir arkadaşımız, kendisinden çok çok memnunuz."
Polat, Özkaya'nın hastane tarafından üst üste ayın elemanı seçildiÄŸine iÅŸaret ederek, "Bize sorsanız deÄŸil ayın, her günün elemanı desek yeridir. Hem sevdiÄŸimiz hem de gerçekten kendini sevdiren bir arkadaşımız." deÄŸerlendirmesinde bulundu.
Özkaya'nın her hastaya yardımcı olmak istediÄŸini belirten Polat, ÅŸunları kaydetti:
"Her hastaya yardımcı olmak ister. Sorsun sormasın muhakkak 'Niçin geldin, ne yapabiliriz?' der. İşini aksatmadan hemen derhal o hastaya yardımda bulunur. GideceÄŸi yere intikal ettirir, tekrar görevinin başına gelir. İçinden gelen o insan sevgisi, yardım duygusu çok yüksek. Anlatmakla bitmez. Müstesna biri, hastanemizin sembolü desek yeridir."
03 Åžubat 2023