haberler

COVID Sonrası Oksijene Bağımlı Kalan Hasta Pulmoner Rehabilitasyonla Sağlığına Kavuştu

Hastanemize baÅŸvuran 57 yaşındaki Hatice DİNÇ, geçirmiÅŸ olduÄŸu COVID-19 enfeksiyonundan sonra oksijen tüpüne bağımlı bir hayat sürdürmekte idi. COVID-19 enfeksiyonunu ağır geçirmiÅŸ olan hastamızın “pulmoner fibrozis” (akciÄŸerlerdeki hava keseciklerinin (alveoller) duvarlarının kalınlaşıp sertleÅŸmesi) dolayısıyla hastanemiz Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezimiz’de tedavisine baÅŸlandı.

Dr. ÖÄŸr. Üyesi Hanife Baykal ÅžAHİN yönetimindeki ekibimiz tarafından Kol Ergometre ve Bisiklet Ergometre tedavisi ile birlikte aerobik egzersiz programı uygulanan hastamız, oksijen bağımlılığından kurtuldu. Solunum egzersizleri ve ev egzersiz programı gibi ilave pek çok aÅŸamayı içeren tedaviler, her hastamıza özel planlanıp uygulanmaktadır. Hastanemize tekerlekli sandalye ile oksijen tüpü takviyesiyle gelen hastamız artık rahatlıkla tedavisine yardım almadan gidip gelebilmektedir. KTÜ Farabi Hastanesi bünyesine yakın zamanda kazandırılan Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezi hem bölge illerimizden gelen hastalarımıza hem de uluslararası pek çok hastamıza ÅŸifa dağıtmaya devam etmektedir.


30 Haziran 2021

Erişilebilirlik

Az Gören
Disleksi
DEHB
Epilepsi
Renk Körlüğü
Katarakt
Yaşlı Dostu
Motor Bozukluk

Dil Seçenekleri

Türkçe
English
العربية
Русский
Deutsch
Français
Español
Português

Renk Körlüğü Filtreleri

Kırmızı-Yeşil
Yeşil-Kırmızı
Mavi-Sarı
Yüksek Kontrast

Arka Plan ve Kontrast

Koyu Mod
Mavi Işık
Gri Tonlama
Resim Gizle

Yazı ve Metin

Küçült (-)
Normal (A)
Büyüt (+)
Disleksi Font
Metin Boşluğu
Satır Aralığı
Sola Yasla

Okuma Araçları

Sesli Oku (Tıkla)
Okuma Şeridi
Başlık Vurgusu
Büyük İmleç