Aşıya Karşı Olmasının Bedelini Az Daha Hayatıyla Ödüyordu
COVID-19’la mücadele kapsamında en etkili yöntemin aşılama olduÄŸu gerçeÄŸini doÄŸrular nitelikte 41 yaşında aşı olmamış ÖÄŸretim Üyesi ölümden döndü. Karadeniz Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik bölümü ÖÄŸretim Üyesi Dr. OÄŸuzhan Çakır (41), soÄŸuk algınlığı ÅŸikayetiyle baÅŸvurduÄŸu KTÜ Farabi Hastanesi’nde COVID-19 testi pozitif çıktı. SaÄŸlığının kötüleÅŸmesiyle yoÄŸun bakıma alınan hasta, bir süresi entübe olmak üzere on gün boyunca yoÄŸun bakımda kaldı. Uygulanan baÅŸarılı yoÄŸun bakım tedavisinin ardından COVID-19 Servisine nakledilen Çakır, sekiz günlük tedavinin ardından taburcu edildi. Bu süreçte enfeksiyonu eÅŸine de kendisinin bulaÅŸtırdığını, eÅŸinin tedavisinin evde yapıldığını dile getiren Çakır, "EÅŸimle, aşının vücuda zararı olabileceÄŸini düÅŸünüyorduk. O nedenle aşı yaptırmamıştık. Hastanede 10 gün yoÄŸun bakımda entübe (makineye baÄŸlı) kaldım. O anları ömrüm boyunca unutamam. Ağır geçen tedavim boyunca hep öleceÄŸimi düÅŸündüm. Çok piÅŸman oldum. Hastanede aldığım tedavi ve orada gördüÄŸüm yaÅŸam mücadelesi bana aşı olmanın gerektiÄŸini öÄŸretti. Kimse, 'bana bir ÅŸey olmaz' demesin. Herkes mutlaka aşısını olsun. COVID-19, bazı insanların düÅŸündüÄŸü gibi hafife alınacak masum bir hastalık deÄŸil. Sinsice bulaşıp, insanları ölüme götüren çok tehlikeli bir virüs. EÅŸimle birlikte ilk fırsatta aşılarımızı olacağız. Artık aşıya inanmamak deÄŸil, bir an önce aşı olmak lazım. 3 yıldır en küçük bir hastalık geçirmedim. Maske, mesafe ve hijyen kurallarına hep uydum ama bilmediÄŸim bir yerden bu hastalığa yakalandım. Demek ki kurallara uyulsa da aşı çok önemli. Çünkü bizi bu virüsten koruyacak tek etken ve çare aşı. Ben yaÅŸadım ve dersimi aldım. Herkes aşısını olsun" dedi.
Karadeniz Teknik Üniversitesi Farabi Hastanesi BaÅŸhekimi Prof. Dr. Celal TekinbaÅŸ, "YoÄŸun bakımdaki tedavisi devam ederken, durumu kötüleÅŸince entübe ederek solunum cihazına baÄŸladık. Hastalığının kritik seyrettiÄŸi bu dönemde yapılan yoÄŸun tedavilere olumlu cevap verdi ve bugün kendisini taburcu ediyoruz. Hastalığa yakalanması ve bu derece ağır geçirmesindeki en büyük etkenin aşılarını yaptırmaması olarak görüyoruz. Bütün vatandaÅŸlarımız bu durumu dikkate alarak aşılarını tam olarak yaptırsın ve kurallara uysun. Son dönemlerde yoÄŸun bakımlara yatırdığımız hastalarımızın tümü aşısız ya da eksik aşılılardan oluÅŸuyor. Bizler saÄŸlıkçılar olarak aşılarımızı yaptırdık, vatandaÅŸlarımızdan aşılarını eksiksiz olarak yaptırmalarını bekliyoruz. Herkesin el birliÄŸiyle bu musibetten kurtulalım." dedi.
07 Ekim 2021