etkinlikler

08

Mayıs

Hidrolik-Pinomatik Eğitimi

TRABZON ANADOLU MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUMUZDA

Trabzon Ortahisar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Endüstriyel Otomasyon (Mekatronik) alanından 30 öğrenci, nitelikli beceri eğitimlerine katkı sağlamak amacıyla, sorumlu Öğretmenleri  Şafak Bayar ve Ayhan Doğan ile birlikte Meslek Yüksekokulumuzu ziyaret etti.

Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcımız Öğr. Gör. Cahit SOYSAL, MYO Sekreteri v. Ergün Nail ALPASLAN ve MYO Teknik İşler Sorumlumuz Mehmet SARI tarafından karşılanan misafir öğrenci ve öğretmenlere, MYO binamız, laboratuvarlar, sınıflar gezdirilerek tanıtıldı.

Misafir öğrencilere, Meslek Yüksekokulumuz Hidrolik -Pnömatik Laboratuvarımızda pratik eğitim, MYO Sekreteri v. Ergün Nail ALPASLAN tarafından verildi. Hidrolik ve Pnömatik Eğitiminde, bilgisayarlarda mekatronik devre tasarlama, çizim, simülasyon uygulamaları yapıldı. Söz konusu devrelerin pratik uygulamaları deney masalarında gerçekleştirildi. MYO Sekreteri v. Ergün Nail ALPASLAN ve MYO Teknik İşler Sorumlumuz Mehmet SARI tarafından ayrıca hidrolik temel seviye uygulamaları hakkında bilgiler verilerek, hidrolik uygulama örnekleri gerçekleştirildi.

             KTÜ SÜRMENE AKMYO HİDROLİK-PNÖMATİK LABORATUVARIMIZ

Meslek Yüksekokulumuz Elektrik, Mekatronik ve Makine bölümü öğrencilerimizin beceri eğitimlerini gerçekleştirdikleri laboratuvarımızda Alman Festo markasına ait son imkanlarla donatılmış iki adet pnömatik ve iki adet hidrolik olmak üzere dört adet deney masamız bulunmaktadır. Bu deney masalarının her biri çift taraflı olup toplam 8 adet deney grubunun aynı anda deney yapmasına imkân sağlamaktadır. Hidrolik-Pnömatik Laboratuvarımızdaki deney setleri ile temel seviye pnömatik, hidrolik, elektro-pnömatik ve elektro-hidrolik deneyleri gerçekleştirilebilmektedir. Bunun yanında EasyPort ve PLC donanımları sayesinde bilgisayar ile pnömatik ve hidrolik sistemlerin kontrolü sağlanarak çeşitli uygulamaların yapılması da mümkün olmaktadır. Laboratuvarda bulunan 20 adet bilgisayar vasıtasıyla öğrencilerimiz öncelikle yapacakları deneylerin benzetimlerini (simülasyon) oluşturmakta daha sonra deney masalarında benzetim çalışmalarını uygulamaya dönüştürerek bilgilerini pekiştirmektedirler.

 

 

akmyo