duyurular

22

Mart

Üniversitemizde İç Kontrol Sistemi ve Kamu İç Kontrol Standartları

Rektörlük

Üniversitemizde iç kontrol sistemi ve kamu iç kontrol standartları ile ilgili çalışmaların bir an önce tamamlanması, sürekliliğin sağlanması ve yapılan çalışmaların izlenmesi konusunda Rektörlüğümüz Genel Sekreterlik Makamı tarafından başlatılan çalışmaların ilk değerlendirme toplantısı Senato salonunda yapıldı.

Toplantının açış konuşmasını yapan Genel Sekreter Mehmet KARABAYIR, toplantıya katılanlara, bütçe imkanları nedeniyle dikkatli hareket edilmesi ve tasarruf tedbirlerine uyulması, , yıllık izinler ve görevlendirmelerin bundan böyle EBYS üzerinden yapılarak işlemlerin daha kolaylaşacağı ve hız kazanacağı, yurt içi ve yurt dışı yolluk görevlendirmelerinyeni uygulama gibi genel konular hakkında bilgi verdi.

Genel Sekreter Mehmet KARABAYIR başkanlığında yapılan ve Genel Sekreter yardımcısı Mustafa BEZİROĞLU, Genel Sekreter yardımcısı Fazlı ÖZTEL, Hukuk Müşaviri Av. Çetinkaya GÜMRÜKÇÜOĞLU, İç Denetim Birimi Başkanı Hasibe USTA, İç Denetçi Muhammet ATASU, Farabi Hastanesi Baş Müdürü Ferşat TANRIVERDİ, Döner Sermaye İşletme Müdürü Abdulkerim ÖZTÜRK, Hastane Müdürü Bahattin LEVENT, Strateji Geliştirme Daire Başkanı İsmail ÇOM, Bilgi İşlem Daire Başkanı Recep ŞEN, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı Halil İbrahim BABUL, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Yakup KOMAR, Personel Daire Başkanı Göksel SALİH, Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkan Vekili Hacer SAKA, Hastane Müdür Yardımcısı Fahrettin MERAL, Fakülte, Enstitü, Meslek Yüksekokulu ve Yüksekokul Sekreterleri ile Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Mali Kontrol ve Muhasebe Birimi elemanlarının katıldığı toplantıda, iç denetim birimi başkanlığı tarafından yapılan denetimlerde en çok hata ve eksik tespit edilen konularla ilgili hazırlanan prosedürler anlatıldı.

Üniversitemiz resmi web sitesinde BYS butonu tıklatılarak ulaşılan sayfada yer alan Öğrenci Disiplin Soruşturma Prosedürü, Öğrenci Disiplin Soruşturma Dosyasının Görüşülmesi, 22/d Doğrudan Temin Yöntemi ile Mal Alımı, Hizmet Alımı ve Bina Bakım Onarım İşi Alımı, Taşınır Malların Hurdaya Ayrılarak Kayıtlardan Düşürülmesi Prosedürleri ile ilgili bir sunum yapıldı. Fazlı ÖZTEL tarafından yapılan sunumda, yapılan hatalarla ilgili alınabilecek önleyici tedbirler, hassas konular ve olası riskler üzerinde duruldu, tespit edilen bulgularla ilgili örnekler verildi.