PÖK-1: Kültürlerarası iletişimde farklı kültürlerin tanınması ve yorumlanması konusunda gerekli donanımı kazanmış olacaklardır.
PÖK-2: İngiliz ve Amerikan edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında yetkinlik kazanmış olacaklardır.
PÖK-3: Avrupa kültürü, mitoloji, klasik ve neoklasik sanat anlayışları ile Rönesans ve Reformasyon gibi Avrupa tarihine yön veren olayları anlayıp çözümleyebileceklerdir.
PÖK-4: Dünya edebiyatında yer alan başlıca İngiliz edebi şahsiyetleri tanıyacak ve edebiyat dönemlerini analiz edebileceklerdir.
PÖK-5: Edebi metinlerin çözümlenmesi, eleştirel yaklaşım, dil eğitimi ve öğretimi gibi alanlarda yeterli bilgi kazanmış olacaklardır.
PÖK-6: Öğrenciler, tez ve akademik metin yazımı, araştırma yöntemleri ve etik kurallarını öğrenip uygulayabilecek; bilimsel ve mesleki gelişmeleri takip ederek yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendilerini geliştirebileceklerdir.
PÖK-7: Yabancı dil öğretiminde etkili olan yaklaşımlar ve yöntemleri özümsemiş olacaklardır. Ayrıca dil öğrenme ve değerler eğitimi sürecinde rol oynayan psikolojik, kültürel ve bireysel faktörler ile çeşitli yaş gruplarına dil öğretimi konularında bilgi sahibi olacaklardır.
PÖK-8: Yabancı dil becerilerinin (konuşma, yazma, okuma ve dinleme) öğretilmesi ve söz konusu becerilere uygun ders planları ve aktiviteler hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÖK-9: İngilizcenin ses bilimi, morfoloji, semantik, pragmatik, etimoloji gibi alt disiplinlere dair anlayış geliştirmiş olacaklardır.
PÖK-10: Fransızca/Rusça/Almanca dillerinden birini en az orta düzeyde öğrenmiş ve ilgili kültüre dair farkındalık kazanmış olacaklardır.
PÖK-11: Farklı metin türlerinde İngilizceden Türkçeye ve Türkçeden İngilizceye amacına uygun, alana özgü standartları gözeten çeviriler ortaya koyabileceklerdir.
PÖK-12: Öğrenciler, sözlü, sözsüz ve dijital iletişim süreçlerini analiz edebilecek; derlem temelli yöntem ve araçları kullanarak dilsel verileri inceleyip elde ettikleri bulguları dil öğretimi, çeviri ve söylem çözümlemesi gibi alanlarda uygulayabileceklerdir.
PÖK-13: Öğrenciler, söylem çözümlemesi ve medya metinlerini inceleyerek dilin toplumsal, kültürel ve ideolojik işlevlerini analiz eder; dili kimlik, güç ilişkileri ve dil politikaları bağlamında eleştirel biçimde değerlendirirler.
PÖK-14: Yabancı dilde ölçme ve değerlendirme konularında akademik, kamu ve özel sektör ihtiyaçlarını karşılayacak bilgi ve beceri kazanmış olacaklardır.
PÖK-15:Öğrenciler, edebiyat, dil eğitimi, çeviri ve çağdaş eleştiri kuramlarını disiplinlerarası olarak analiz ederek eleştirel düşünme, metin çözümleme ve akademik yazma becerilerini geliştirecek; kazanımlarını farklı profesyonel ve sosyal bağlamlarda uygulayacak ve çalışmalarının toplumsal, kültürel ve çevresel etkilerini fark edeceklerdir.
12 Kasım 2025