lisansüstü program öğrenme çıktıları

Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK-1 : geniş bir İngilizce dil kullanım bilgisine sahip olacaklardır.
PK-2 : İngilizce dilinin tarihi gelişimini üzerindeki yabancı etkilere odaklanarak çalışabileceklerdir.
PK-3 : eski ve modern dilleri, bibliografik süreçleri, metinsel ve editoryal metodları çalışmak için bilgi ve beceri edineceklerdir.
PK-4 : dilbilimin alt alanlarında yenilikçi, eleştirel ve orjinal çalışmalar yapabileceklerdir.
PK-5 : dilbilimle sosyoloji ve psikoloji gibi alanlar arasındaki ilişkiyi sosyal dilbilim ve psiko-dilbilim adı altında çalışabilecek bilgi ve donanıma sahip olacaklardır.
PK-6 : etkileyici yazma, konuşma, okuma, dinleme, ve öğretme becerisine sahip olacaklardır.
PK-7 : konferans, seminer ve sempozyumlarda etkileyici sunumlar yapabileceklerdir.
PK-8 : dil testi hazırlama konusunda bilinmesi gerekenleri öğrenmiş olacaklardır.
PK-9 : ikinci/yabancı dil edinimi konusundaki teorileri ve alandaki problemleri ve çözüm önerilerini öğrenmiş olacaklardır.
PK-10 : dilin tabiatı, dil edinimi, anlama ve konuşma süreçleri, çocukların dil öğrenmesi gibi konulardaki teorileri öğrenmiş olacaklar.
PK-11 : dilin zaman içinde değişimi, dil ve kültür ilişkisi, dil ve cinsiyet, dil planlaması gibi konuları öğrenmiş olacaklar.
PK-12 : farklı disiplinlerarası projelerde çalışabileceklerdir.
PK-13 : meslektaşlarıyla araştırma ve yayın faaliyetlerinde çalışabileceklerdir.
PK-14 : araştırmanın nasıl yapıldığını; detaylı çalışmanın nasıl yapıldığını; detaylı literatür taramasının nasıl yapıldığını; ve yapılan çalışmanın nasıl sunulduğunu ve savunulduğunu öğrenmiş olacaklardır.
PK-15 : sınıf ortamında dil öğrenimi ve öğretimi ile alakalı karşılaşılan sorunları teşhis edebileceklerdir
PK-16 : sınıf sorunlarıyla alakalı olarak veri toplamada uygun sınıf içi araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir.
PK-17 : farklı sınıflar ve ortamlar için farklı sınıf içi araştırma yöntemleri geliştirecek
PK-18 : ileride çalışacakları kurumlarda araştırma gruplarına katılıp katkı sağlayabilirler
PK-19 : gelecekte kendi başlarına bağımsız sınıf içi araştırma yapabileceklerdir.
PK-20 : belli durumlar için diğer öğretim yöntemlerinin değer ve rolünü takdir edebileceklerdir
PK-21 : çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda uygun materyal ve öğretme yöntemine karar verebilecekledir.
PK-22 : birden fazla yabancı dil öğretim yöntemini belli ortama entegre etme kapasitesini kullanabileceklerdir
PK-23 : hedef kitle, ortam, amaç ve motivasyona bağlı olarak en uygun yabancı dili öğretme yöntemlerini seçebileceklerdir.
PK-24 : bir eğitim kurumunun müfredatının nasıl oluştuğu konusunda daha iyi bir bakış açısına sahip olacaklardır
PK-25 : müfredat konusundaki farklı yaklaşımları analiz edebileceklerdir
PK-26 : müfredat geliştime konusunda gelecekte bulunacakları eğitim kurumlarında insanlarla işbirliği içinde çalışabileceklerdir
PK-27 : bir eğitim kurumunun müfredat geliştirme ekibinde görev alıp çalışabileceklerdir